klinische gekeurd niet afgekeurd maar ook niet goedgekeurd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

klinische gekeurd niet afgekeurd maar ook niet goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 23:25

hallo ik ga een paard kopen heb er een op het oog het is een merrie de benen zijn niet dik geen vocht te voelen niet warm de hoeven zien er mooi uit loopt regelmatig niks te zien nu is ze vandaag gekeurd maar de dieren arts zegt dat een been niet lekker aanvoelt met de buigproeven en wil haar niet afkeuren wil haar volgende week nog eens keuren ik heb het gevoel dat dat een moment opname is want ze loopt goed en onder het zadel ook kan iemand mij iets vertellen want ben wel degelijk verliefd op deze merrie dank jullie wel groetjes carry

luxje

Re: klinische gekeurd niet afgekeurd maar ook niet goedgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:34

vertrouw op je dierenarts.
Dus gewoon volgende week teruggaan en als hij zegt dat het dan niet goed is, dan òf niet kopen òf in gesprek gaan met de verkoper over een eventuele andere oplossing.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:39

Ik ben het met Luxje eens

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:18

Ik zou me niet te druk maken hierover. Logisch dat de da over een week nog een x een buigproef wilt doen. Misschien een verkeerde beweging of draai gemaakt. Als ze over een week nog slecht is, kan je overwegen om foto's/scan te laten maken, afspreken bij slechte diagnose kosten verkoper bij goeie diagnose kosten voor jou. Maar daar moet je wel vooraf goeie afspraken over maken.

SasjaNorby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:35

kijk alsjeblieft goed uit...

ik kocht ook een merrie waarbij ik eigenlijk wat twijfels had, en de da ook een beetje. maar ja ik wilde haar echt hebben...
geen foto's laten maken en zodra ik haar thuis hard liep ze elke week slechter.
als je twijfelt, laat foto's maken. wil de eigenaar dat niet, zoek een ander paard. echt waar, er zijn zat paarden op de wereld, en als jij straks met een kreupel paard zit, heb je er niets aan!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:43

SasjaNorby schreef:
kijk alsjeblieft goed uit...

ik kocht ook een merrie waarbij ik eigenlijk wat twijfels had, en de da ook een beetje. maar ja ik wilde haar echt hebben...
geen foto's laten maken en zodra ik haar thuis hard liep ze elke week slechter.
als je twijfelt, laat foto's maken. wil de eigenaar dat niet, zoek een ander paard. echt waar, er zijn zat paarden op de wereld, en als jij straks met een kreupel paard zit, heb je er niets aan!

Mijn idee, wat je zegt over dat foto's maken, ik vind het vaak al verdacht als de eigenaar niet wil dat er foto's gemaakt worden.
Niet dat dit nu het geval is, want daar heb ik TS niet over gehoord, maar pin je niet teveel vast op dat ene paard, er zijn genoeg andere paarden op de wereld Ja

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:21

ik zou als ik het paard kocht eigenlijk altijd foto's laten maken, in elk geval van het been waar ie niet goed mee liep, ook als ie de volgende keer wel door de buigproef heen komt. Alleen dan weet je of er eventueel niet meer aan de hand is. Succes ermee!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:23

nog een keer klinisch laten keuren volgende week, twijfelt de DA dan nóg en wil je haar tóch graag hebben, foto's laten maken...

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:52

dank jullie wel ze word straks gekeurd dan hoor ik het en ik mag gewoon foto's laten maken en als het paard afgekeurd word betaald de verkoper dus nog even afw8ten

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 17:50

hir mag een slotje op paard is afgekeurd bedankt voor de reactie's

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:33

Succes met je zoektocht naar een ander paardje Lachen