hallo!
Mijn 6-jarige kwpn merrie loopt sinds ongeveer 3 weken nagevelijk, daar ben ik natuurlijk erg blij mee. maar als ze helemaal ontspant en goed op het bit gaat kauwen dan hangt ze een beetje met kleine trekjes in mn handen, ik weet niet of ik het zo duidelijk zeg, ze beweegt dr hoofd dus heen en weer tijdens het kauwen, en tegelijkertijd loopt ze dan iets onregelmatig, als ze haar hoofd stil houdt is dit een stuk minder, ook als ik de teugels lang heb is er niks aan de hand, en als ze los loopt ook niet. Dus puur alleen als ze helemaal ontspant. Dan is het overigens in de hoek wel iets erger op de lange zijde valt het best mee, dan zie je het niet zo goed.
Nou had ik zelf een paar mogelijkheden wat het zou kunnen zijn:
- ze moet nog wat balans vinden omdat ze moet wennen om zo te lopen
- Ik rij haar niet actief genoeg (het is een groot paard en het lijkt al snel of je hard gaat terwijl dat best meevalt)
- Ze is een beetje stijf en dit moet goed loskomen
- teugelkreupel?? ik heb de teugels niet te strak! misschien dat ik een teugel iets strakker heb dan de ander?
- iets anders medisch?
Ik ga het donderdag aan mijn DA vragen, alleen ik wilde even weten wat jullie ervan dachten.
Ze loopt los dus NIET onregelmatig, en onder het zadel alleen als ze compleet ontspannen nagevelijk loopt.
groetjes!