Def schreef:Misschien moet je eens kijken naar wat andere dingen behalve voer. Hoe oud is hij? Hoe vaak rijdt je en hoe intensief? Hoeveel (goed) ruwvoer krijgt hij? Komt hij genoeg buiten?
Wissel je genoeg af tijdens het rijden? Verveelt hij zich niet tijdens het rijden? Er kunnen veel dingen zijn waardoor een paard lusteloos kan zijn.
Hij is 14, in mei wordt hij 15
Ik rijd / longeer (longeren is met pessoa)6 dagen perweek, en dan zo'n 3 kwartier tot uur. Het is voor een gemiddeld paard niet heel intensief, maar ik denk voor hem toch wel. Omdat hij hiervoor 9 jaar manegepaard (voor de beginners) is geweest, en ik hem nu probeer wat meer probeer op te bouwen. (lees: nageeflijk enz)
Hij krijgt 4x per dag een grote berg goed ruwvoer.
Van 3 tot 7 staat hij buiten in de paddock met nog 4 andere paarden
(soms wat minder omdat ik in die tijd ga rijden)
Kwa oefeningen enzo wissel ik genoeg af. Alleen het is wel zo dat ik veel in de bak rijdt. (bijna altijd) En dan dus dressuur. En zo'n 2 à 3x per maand spring.
[***] schreef:Als je de Allsports zou gaan voeren kan je het supplement wel weglaten, dat zit ook al voldoende in de brok.
Als ik ander voer ga voeren , stop ik met het supplement
@ Niisj: Ik snap je uitleg
Bedankt! Zoals ik hierboven al vermeld. Veel is dressuur maar 2 à 3x per maand spring ik 
Bedankt voor jullie reacties!