Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) dus verplaatst naar MD.
Mjah hee ze wordt volgende maand 16 he.
crossmonster schreef:Wat een opluchting zeg !
Misschien heeft ze White line desease ?
Zou dr een echt goede smid bijhalen![]()
Die ervaring heeft met problemen .
Die dikke witte lijn is namelijk niet goed, losse wand waarschijnlijk?
Tis wel errug vermoeiend..!
lekker ontopic
simodi schreef:Mijn merrie had vorig jaar precies hetzelfde. Ook erg kreupel op een been, DA vermoedde hoefzweer. Heeft heel diep uitgesneden (twee keer), maar ook hier geen pus maar uitsluitend helder bloed. De hele riedel van verband, hoefzak en biotex gedurende een paar weken, maar het werd niet beter. Uiteindelikj bleek dat de DA veel te diep heeft gesneden in een poging om een hoefzweer te vinden, waardoor er binnenin iets beschadigd was. Het duurde nog weken voordat dat genezen was! Dus zeker oppassen met zomaar heel diep gaan uitsnijden zoner iets tegen te komen!!!!!! Ik zou er niet verder aan (laten) prutsen maar rustig weken en de kand op genezing geven. Heb zelf overigens toen wel aan de hand met mijn merrie gegraasd. Ze strompelde wel wat met die hoefzak maar op die manier kon het wel doorbloeden en dat leek me bevorderlijk voor de genezing.
simodi schreef:Wat het nu uiteindelijk geweets id, die plotselinge kreupelheid, zullen we nooit weten. Ik heb geen fotos laten maken o.i.d. Maar zelf twijfel ik zeer dat het een hoefzweer zou zijn. Het gemaakte gat daar kwam geen pus uit, alleen helder bloed, ook aan de kroonrand ging niks open na weken in de biotex.
Zelf houd ik het op een zeer zware zoolkneuzing.
Bij andere hoefzweren (bij hetzelfde paard) bracht het openmaken direct verlichting. Nu leverde het alleen maar meer ellende op! Beschadiging binnen in de voet door te diep snijden, een heel dik been vanwege de biotexbaden, wat een ellende allemaal!
Reageert jouw paard erg op de visiteertang als de DA in de voet knijpt?
Bij een hoefzweer moet dat nl het geval zijn (mijn merrie deed daar niet zoveel op uit, dat vond ik sowieso al vreemd).