Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mjay schreef:was het echt een liesbreuk? of zat misschien een bal in de lies?
bij een liesbreuk zorgt een gat in de lies ervoor dat de darmen door dat gaatje naar buiten puilen, dit is inderdaad heel gevaarlijk maar ik zie het verband met castratie absoluut niet.
het kan wel dat de bal(len) niet goed zijn ingedaald en in de liesstreek zitten hierbij is castratie wel noodzakelijk omdat hij daar op den duur echt last van krijgt (omdat het in de lies te warm is voor de juiste ontwikkeling van de ballen worden deze aangezet tot tumor vorming)
dus ik weet het niet........castratie lijkt mij compleet los te staan van een normale liesbreuk.....daar komt geen bal bij kijken
crossmonster schreef:Idd ga ik met Mjay mee.
Verder ben ik het niet met je eens dat je zijn mannelijkheid hebt afgepakt,
Veel paarden zijn als ruin veel gelukkiger, omdat ze dan tenminste lekker in de wei kunnen met andere paarden, ze hebben geen last van hun hormonen etc etc.
Dat ie schrikachtig is komt eerder door invloeden van buitenaf, dan door castratie hoor .
Beetje een vreemd verhaal dus
Pensionnetje schreef:Voor zover ik weet heeft de dierenarts een verstandige keuze gemaakt.
Liesbreuken kunnen voor hengsten erg gevaarlijk zijn.
Jammer dat hij zijn klokkenspel kwijt is, maar gezondheid gaat voor toch?