Subli Energiekern Mix

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Subli Energiekern Mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 14:25

Ik wou mijn paardje een beetje energieker krijgen.
Ik heb me laten vertellen dat dit een goed supplement is om te geven,
dit zou tevens ook de soepelheid van de spieren bevorderen, een beter uithoudingsvermogen enz..
Heeft hier iemand ervaring met het geven van dit supplement ?

Niisj

Re: Subli Energiekern Mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:12

Ik dacht dat dit geen supplement was maar een volledig voer ...
Maar je kan het idd naast je normale voer bijgeven of vervangen...
http://www.subli.nl/downloads/brochure_nieuw.pdf Hier kan je wat meer uitleg erover vinden.
Ikzelf heb er goede ervaringen mee. Toen ik mijn paard kocht, was zij echt heeeel mager & ze bleef maar afvallen. Er moest snel terug wat kilo's aan want mijn paard stond op het punt hyperlipaemie te krijgen. Hyperlipaemie of dieetziekte is een ziekte dat paarden kunnen krijgen als ze op een snel tempo afvallen. Mijn paard was verwaarloosd toen ik haar kocht en bovendien ook eens ziek. Omdat er zoveel energie in ging om te herstellen, vermagerde ze zo snel.
De dierenarts raadde mij toen ook aan Subli Energiekern Mix te geven. Omdat deze een zeer hoog vetpercentage bevat & een iets hogere dosering vitaminen. Het verzorgt idd ook de spieren & zorgt voor een beter uithoudingsvermogen doordat deze mix veel plantaardige olie bevat. Zo houd je paard het werk langer vol omdat plantaardige olie de goede eigenschap heeft van langdurig energie te geven die vrijkomt op het juiste momment.
Dus ja, idd een zeer goed voer !
Ik ben er echt heel tevreden over.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:50

Ik gebruik het ook voor schrale pony's, ze komen er goed van aan. Mijn dekhengst krijgt het iedere zomer omdat hij het anders gewoon niet red (dekken en gereden worden)

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:41

Bedankt voor jullie reacties.
Niisj hoeveel geef jij dan van die subli energiekern mix als ik vragen mag ?
Op de verpakking staat vermeld dat je 50 tot 150 gr per 100 kg lichaamsgewicht moet geven, en dat iedere week opbouwen..
Ben er erg voorzichtig mee omdat ik dit eigenlijk niet zo goed ken.
Ik geef hem nu 80gr 's morgens en 80gr 's avonds bij zijn gewone voer (mengeling ) en bouw dit dan iedere week op.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:10

Ik heb het niet kunnen opbouwen omdat ik in een moeilijke situatie zat ivm dat ze bijna hyperlipaemie kreeg.
Maar nu geef ik er nog 1 schep van bij haar dagelijkse voer.