Easyboot bare t.o.v. epic

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Easyboot bare t.o.v. epic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:45

Mijn paard loopt op dit moment achter op easyboot epics. Volgende week gaat hij voor ook van de ijzers af en dan wil ik voor voor ook schoentjes. Ik ben nu echter aan het twijfelen tussen opnieuw de epic en de bare. Wie heeft er ervaring met zowel de bare als de epic en kan mij de verschillen vertellen? Gaat de bare inderdaad zoveel moeilijker aan of valt dat wel mee (en blijft hij dan net zo goed zitten)? Heeft de bare betere grip in de modder dan de epic (zo te zien aan het andere profiel moet dat wel wat uitmaken, de epic is een beetje behelpen in de modder...).

Ik hoop dat iemand me een goed advies kan geven, ik weet niet precies of ik de bare durf te bestellen, ik ben nu op zich heel tevreden met de epic en van de bare weet ik dat van tevoren natuurlijk nooit zeker...

Breghje

Re: Easyboot bare t.o.v. epic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:48

Ik zit met precies hetzelfde als jij. Nu heb ik hoefschoenen van een ander merk, die zijn opgestuurd naar de fabrikant want na 5 maanden gebruik zit ze al door de zool heen. Ik twijfel ook over de Epic of Bare, maar dan of de Bare geen schuurplekjes achter gaat laten, ze krijgt namelijk van elk wondje een behoorlijk litteken. Je hebt dus niets aan mijn post helaas, maar er zullen vast meer mensen ervaring hebben.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 09:55

Schuurplekjes ben ik op zich niet bang voor, die heeft hij bij de epic ook niet. Als het wel de epic wordt overigens, dan gaat er wel een paar kunststof hoefijzertjes onder tegen de slijtage en voor extra grip.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:09

Heeeej.... die kunststof hoefijzertjes.. van welk merk zijn die en waar te koop? Dat is dan misschien ook wel een oplossing voor mijn nu onderweg naar de fabrikant hoefschoenen... Dát is even een oplossing waar ik niet eens aan gedacht had! Bedankt voor de tip!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 11:26

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:41

Ik ga je topic zeker nog volgen, maar ook mijn licht eens opsteken over dit beslag onder de schoenen. Thnx!!