Wie heeft er ooit magneettherapie geprobeerd (chaps, deken,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Wie heeft er ooit magneettherapie geprobeerd (chaps, deken,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 23:25

Hallo,

Is er soms iemand die om de 1 of andere reden ooit magneettherapie heeft geprobeerd?
Vraag het omdat dergelijke chaps vrij prijzig zijn, maar ze zouden de bloeddoorstroming bevorderen
en worden aangeraden bij gewrichtsproblemen, peesblessures, ...

Dus voor ik overga tot dergelijke aankoop, iemand soms ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

JoCo

Re: Wie heeft er ooit magneettherapie geprobeerd (chaps, deken,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 23:47

Helemaal niemand? Ook nooit van gehoord?
Alle reacties zijn welkom!

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:54

Daar ben ik ook wel nieuwschierig naar !
Heb er eigenlijk nooit wat over gehoord maar lijkt me wel interessant.
Ik volg dit toppic ook even Knipoog

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:58

Ik doe het al heel lang bij mijn paard. Alleen vertelde de dierenarts van mijn kliniek dat de zogenaamde magneet bandages en dekens niet sterk genoeg zijn. Kunt beter kijken op www.magnacare.nl dit apparaat is wel sterk genoeg.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 23:59

kimmie1 schreef:
Ik doe het al heel lang bij mijn paard. Alleen vertelde de dierenarts van mijn kliniek dat de zogenaamde magneet bandages en dekens niet sterk genoeg zijn. Kunt beter kijken op http://www.magnacare.nl dit apparaat is wel sterk genoeg.

Bedankt, dat ga ik meteen doen! En merk jij resultaat dan als ik vragen mag?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:58

Ja, bv peesblessures genezen sneller, zorgt voor een betere doorbloeding.

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:25

Hi,

Ik heb het een jaar of 2,5 geleden gebruikt voor een zware peesblessure. Dat waren een soort reisbandaged tot ruim over de knie (voor) en de accu zat dan met een singel op haar rug. het heeft bij mij erg geholpen. De blessure was zo ernstig dat ze echt niet mocht lopen, dus zo werd toch de doorbloeding gestimuleerd!

Ik heb hem toen gehuurd van mij fysio!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:01

Suus25 schreef:
Hi,

Ik heb het een jaar of 2,5 geleden gebruikt voor een zware peesblessure. Dat waren een soort reisbandaged tot ruim over de knie (voor) en de accu zat dan met een singel op haar rug. het heeft bij mij erg geholpen. De blessure was zo ernstig dat ze echt niet mocht lopen, dus zo werd toch de doorbloeding gestimuleerd!

Ik heb hem toen gehuurd van mij fysio!

Bedankt. Ik denk er over magnetische chaps te bestellen van het merk Equilibrium. Maar hierboven kon je lezen dat deze magneten niet sterk genoeg zouden zijn ... heb de fabricant gemaild, en voor enkel het bevorderen van de doorbloeding zouden ze wel werken (maar ja, ze kunnen moeilijk zeggen van niet)

Dus nu twijfel ik nog steeds ... aangezien ze vrij duur zijn ...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:43

kijk even op Ebay. In GB zijn ze een stuk betaalbaarder.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:09

Belker schreef:
kijk even op Ebay. In GB zijn ze een stuk betaalbaarder.

Bedankt voor de tip, ga ik meteen doen, zo slim was ik zelf niet!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:20

die werken toch met energie velden? want als dat dat is heb ik dat gedaan

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:21

Het zijn bandages met aan de binnenkant magneetstrips. Als je ze op stal aandoet, zorgen ze voor een betere bloeddoorstroming in de onderbenen/hoeven. Zo zegt de fabricant ...

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:02

Ik heb bij mijn paard met rugproblemen magneetveld therapie gebruikt. De fysio die er toen bij is geweest had een magneetveld therapie deken, deze was aangesloten op een soort accu. Dit heeft bij mijn paard goed geholpen.
Volgens de fysio helpen dekens of andere dingen zonder accu niet. omdat dit te weinig magnetische werking heeft.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:06

kimmie1 schreef:

een betere doorbloeding is noodzakelijk voor genezing, maar een betere doorbloeding kun je het beste bereiken door je paard beweging te geven en niet op te sluiten in een box, daar staan ze teveel stil en wordt de doorbloeding te slecht

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 21:12

Arabesk schreef:
kimmie1 schreef:

een betere doorbloeding is noodzakelijk voor genezing, maar een betere doorbloeding kun je het beste bereiken door je paard beweging te geven en niet op te sluiten in een box, daar staan ze teveel stil en wordt de doorbloeding te slecht

Ja dat besef ik. Daarom staat ze overdag ook afwisselend in een paddock en op wei, zonder uitzondering (bij slecht weer doe ik gewoon deken op). Maar 's nachts staat ze wel in d'er stal, die wel heel ruim is (4 op 5).
Wou dergelijke bandages enkel voor die uurtjes aandoen ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:14

Citaat:
De ion-uitwisseling is ook verantwoordelijk voor het zuurstofverbruik van de cel. Een pulserend magnetisch veld kan de ion uitwisseling op het celniveau dramatisch beïnvloeden en daarmee het zuurstof verbruik van de zieke of beschadigde weefsels beduidend verbeteren.

wat een onzin zeg, dat klopt gewoon écht niet wat daar staat. ionen laten zich niet beinvloeden door een magnetisch veld zucht

roest, oftewel ijzerionen zijn ook niet magnetisch te beïnvloeden. Neem wat roest hou er een magneet bij en er gebeurt helemaal niets. Met die ionen in cellen gebeurt ook niets, die zijn niet beïnvloedbaar door magnetisme.

Ijzer in z'n Fe (s) toestand is wel magnetisch voor meer uitleg zie hier http://www.natuurwetenschappen.nl/modul ... le&sid=911 Maar ijzers zit niet in die vorm in je lichaam (tenzij je botbreuken hebt die gezet zijn met pinnen). Er zit wel ijzer in je bloed maar dat zijn ijzerionen, niet magnetisch dus.

Laat je niet misleiden door zogenaamd ingewikkelde woorden en nep-wetenschappelijk taalgebruik op zo'n site.

Citaat:
Daarom is het moeilijk veldvrije gedeeltes te creëren als de magnetische velden door een materiaal gaan. We maken onderscheid tussen paramagnetische substanties, waarin een concentratie van de magnetische veldlijnen plaatsvindt en diamagnetische substanties waarin een decentralisatie van de veldlijnen plaatsvindt.

Hoe verzinnen ze het Dromen

Net als in reclames voor mensen:

klinisch getest (=het potje heeft in een lab gestaan, maar alleen er in roeren valt ook al onder 'klinisch testen')
dermatologisch getest (=op een huid gesmeerd, en ook al kreeg iemand er uitslag van dat doet er niet toe)

allemaal van die holle frasen die het wetenschappelijk en interessant moeten doen lijken.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 21:29

@arabesk ... met het risico dat ik nu heel erg dom overkom ... Jij gelooft dan eigenlijk geen snars van dergelijke magnetische chaps of ben ik nu verkeerd?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:32

JoCo schreef:
@arabesk ... met het risico dat ik nu heel erg dom overkom ... Jij gelooft dan eigenlijk geen snars van dergelijke magnetische chaps of ben ik nu verkeerd?

Juiste conclusie Haha! mijn tenen gaan krom staan van dat soort verkooppraatjes zoals op die site staan. Als je geen natuurwetenschappelijke opleiding hebt gedaan kan ik me voorstellen dat je onder de indruk bent van zo'n 'technisch' verhaal, maar het slaat écht gewoon helemaal nergens op. Ze halen dingen bijelkaar die totaal niets met elkaar te maken hebben.

Om je een beeld te geven van hoe zo'n website voor mij leest is zoiets als dit "uit de timmerkunst is gebleken dat over het algemeen stoelpoten niet onder een paard zijn te vinden, maar wanneer u een plankje hout om zijn benen bindt neemt het weefsel de eigenschappen van hout langzaam over en dit beïnvloed de sterkte van de pezen positief. Het hout dagelijks natmaken zorgt voor een optimale binding tussen het hout en de pezen in het been"

Magneten om een paard z'n benen binden is nét zo effectief als een plankje hout. Zinloos dus om om je paard te binden. De enige die er op vooruit gaat is de verkoper. Je kan je geld beter aan iets anders besteden Vork

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 01:48

@arabesk: Hahaha, ja nu snap ik wat je bedoelt! Bedankt voor de reactie, kan dan inderdaad mijn geld beter aan wat anders besteden! Bedankt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:20

Ik heb een tijdlang bij een zestal paarden een magneetvelddeken gebruikt. Het ging daarbij om topsportpaarden en het was aangeraden door een dierenarts, inderdaad voor de doorbloeding, dan zouden de paarden beter herstellen van de training. Prima, deken geruime tijd gebruikt... Ach, de paarden herstelden prima van de training. Vervolgens werd de deken gejat op concours... Paniek, want stel nou dat de paarden nu mindere doorbloeding hebben. Nou... geen enkel verschil te merken, we hebben het maar achterwege gelaten om een nieuwe te bestellen, compleet nutteloos.