Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmie1 schreef:Ik doe het al heel lang bij mijn paard. Alleen vertelde de dierenarts van mijn kliniek dat de zogenaamde magneet bandages en dekens niet sterk genoeg zijn. Kunt beter kijken op http://www.magnacare.nl dit apparaat is wel sterk genoeg.
Suus25 schreef:Hi,
Ik heb het een jaar of 2,5 geleden gebruikt voor een zware peesblessure. Dat waren een soort reisbandaged tot ruim over de knie (voor) en de accu zat dan met een singel op haar rug. het heeft bij mij erg geholpen. De blessure was zo ernstig dat ze echt niet mocht lopen, dus zo werd toch de doorbloeding gestimuleerd!
Ik heb hem toen gehuurd van mij fysio!
Belker schreef:kijk even op Ebay. In GB zijn ze een stuk betaalbaarder.
kimmie1 schreef:Ja, bv peesblessures genezen sneller, zorgt voor een betere doorbloeding.
Arabesk schreef:kimmie1 schreef:Ja, bv peesblessures genezen sneller, zorgt voor een betere doorbloeding.
een betere doorbloeding is noodzakelijk voor genezing, maar een betere doorbloeding kun je het beste bereiken door je paard beweging te geven en niet op te sluiten in een box, daar staan ze teveel stil en wordt de doorbloeding te slecht
Citaat:De ion-uitwisseling is ook verantwoordelijk voor het zuurstofverbruik van de cel. Een pulserend magnetisch veld kan de ion uitwisseling op het celniveau dramatisch beïnvloeden en daarmee het zuurstof verbruik van de zieke of beschadigde weefsels beduidend verbeteren.
Citaat:Daarom is het moeilijk veldvrije gedeeltes te creëren als de magnetische velden door een materiaal gaan. We maken onderscheid tussen paramagnetische substanties, waarin een concentratie van de magnetische veldlijnen plaatsvindt en diamagnetische substanties waarin een decentralisatie van de veldlijnen plaatsvindt.
JoCo schreef:@arabesk ... met het risico dat ik nu heel erg dom overkom ... Jij gelooft dan eigenlijk geen snars van dergelijke magnetische chaps of ben ik nu verkeerd?