Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Winx schreef:Schoonmaken met afgekoeld, gekookt water. En iemand op mijn stal zegt altijd afgekoelde kamille thee, werkt ook maar water ook.
Maar omdat het groen is zou ik toch snel de dierenarts erbij roepen. Mijn pony had het vorig jaar ook en heb er zalf voor gekregen. Je mag hopen dat ze niet zo is als mijn pony, die vertikte het.

love_nadesh schreef:(hoe vaak moeten we het dan schoonmaken met kokent water?)
Zammie schreef:Ik zou hier echt niet een week mee wachten. Je kunt grote schade aan het oog krijgen... o.a. blind of levenslange ontstekingen. Liever zo snel mogelijk DA erbij halen...
JoCo schreef:Mijn paard heeft ook al zo iets gehad hoor, gewoon met water proper gemaakt en een cmtje Teramycine zalf erin (kan je zo verkrijgen, zonder voorschrift). Dit enkele dagen volgehouden en probleem opgelost!
Tancreda4 schreef:Mjin merrie heeft ook een vies oog, maar die staat ook flink verkouden (en aan de medicijnen). Ik maak het als het kan schoon met lauw gekookt water, en anders met gewoon water (we hebben geen gekookt water op stal, dus moet het meenemen en soms vergeet ik dat).
Als het groen is zou ik idd de DA erbij halen.
Edit; zie dat je dat al hebt gedaan. Hopelijk knapt het snel op!