Vies/vogtig oog

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_nadesh

Vies/vogtig oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:38

Mijn paardje (amber) heeft sinds 3 dagen een heel vies oog helemaal vochtig & vieze groene rommel erom heen hoe vaak ik het oog weg haal (met een droog doekje) het helpt niet na 15 min. heeft ze het weer wie weet wat het is het ziet er smerig uit.
Wat kan ik hier tegen doen?
& ze krijgt ook heel vaak tranen bij die oog alsof ze huilt.

Winx

Re: Vies/vogtig oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:40

Schoonmaken met afgekoeld, gekookt water. En iemand op mijn stal zegt altijd afgekoelde kamille thee, werkt ook maar water ook.
Maar omdat het groen is zou ik toch snel de dierenarts erbij roepen. Mijn pony had het vorig jaar ook en heb er zalf voor gekregen. Je mag hopen dat ze niet zo is als mijn pony, die vertikte het.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:41

Kan zijn dat ze een soort verkoudheid heeft ofzow...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:42

Kan een ontsteling zijn of de traanbuis zit dicht... Ik zou het sowieso schoonmaken met gekookt water (wel laten afkoelen) en DA erbij halen. Die kan de juiste diagnose stellen en daar een behandeling voor voorschrijven.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:45

Hmm, oke ik zou het er is met mijn moeder over hebben kijken wat de dierenarts ervan zegt.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:53

Winx schreef:
Schoonmaken met afgekoeld, gekookt water. En iemand op mijn stal zegt altijd afgekoelde kamille thee, werkt ook maar water ook.
Maar omdat het groen is zou ik toch snel de dierenarts erbij roepen. Mijn pony had het vorig jaar ook en heb er zalf voor gekregen. Je mag hopen dat ze niet zo is als mijn pony, die vertikte het.

Nou dan word dan nog wat met amber want die is ook niet bepaald de makkelijkste Vingers aflikken

EDIT: heb het er net met mijn moeder erover gehad we gaan het de eerste week is met kokent water proberen & als dat niet werkt schakelen we de DA in.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 21:01

(hoe vaak moeten we het dan schoonmaken met kokent water?)

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:03

Ik heb het toen 1x per dag gedaan, of 2x weet ik niet meer. Maar moet ook weer niet te vaak, want dat irriteert ook weer denk ik.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:05

love_nadesh schreef:
(hoe vaak moeten we het dan schoonmaken met kokent water?)

Wel afgekoold gekookt water, niet met kokend water natuurlijk Tong uitsteken

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:14

Ik zou hier echt niet een week mee wachten. Je kunt grote schade aan het oog krijgen... o.a. blind of levenslange ontstekingen. Liever zo snel mogelijk DA erbij halen...

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 21:22

Zammie schreef:
Ik zou hier echt niet een week mee wachten. Je kunt grote schade aan het oog krijgen... o.a. blind of levenslange ontstekingen. Liever zo snel mogelijk DA erbij halen...

Ohw oke zal als ik terug kom van school is gaan bellen.

@..Pluttersput
hihi, ja tuurlijk Clown

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:23

Mijn paard heeft ook al zo iets gehad hoor, gewoon met water proper gemaakt en een cmtje Teramycine zalf erin (kan je zo verkrijgen, zonder voorschrift). Dit enkele dagen volgehouden en probleem opgelost!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:14

JoCo schreef:
Mijn paard heeft ook al zo iets gehad hoor, gewoon met water proper gemaakt en een cmtje Teramycine zalf erin (kan je zo verkrijgen, zonder voorschrift). Dit enkele dagen volgehouden en probleem opgelost!

Dan heb je mazzel gehad. Voor hetzelfde geld krijgt je paard last van maanblindheid...

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:37

[/quote]
Dan heb je mazzel gehad. Voor hetzelfde geld krijgt je paard last van maanblindheid...[/quote]

Hoe bedoel je? Met maanblindheid zie je een duidelijke lichte schijn in het oog. Bij mijn paard waren de oogleden niet rood, en het oog zelf niet pijnlijk. Ze traande er enkel een beetje uit.

Ik weet wel dan een oog heel delicaat is, dus ik hield dat wel goed in de gaten hoor, en indien nodig had ik er meteen een Da bij gehaald. Maar heel af en toe is dat niet nodig ...

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 20:30

DA is geweest & heb nu een zalfje het is al een heel stuk minder.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:01

Mjin merrie heeft ook een vies oog, maar die staat ook flink verkouden (en aan de medicijnen). Ik maak het als het kan schoon met lauw gekookt water, en anders met gewoon water (we hebben geen gekookt water op stal, dus moet het meenemen en soms vergeet ik dat).

Als het groen is zou ik idd de DA erbij halen.

Edit; zie dat je dat al hebt gedaan. Hopelijk knapt het snel op!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:36

Tancreda4 schreef:
Mjin merrie heeft ook een vies oog, maar die staat ook flink verkouden (en aan de medicijnen). Ik maak het als het kan schoon met lauw gekookt water, en anders met gewoon water (we hebben geen gekookt water op stal, dus moet het meenemen en soms vergeet ik dat).

Als het groen is zou ik idd de DA erbij halen.

Edit; zie dat je dat al hebt gedaan. Hopelijk knapt het snel op!

Ja ze heeft nu aleen nog wat groene romel in der ooghoek voor de rest nergens meer dus waarschijndelijk was het nog niet zo erg Bloos