Paard met afgescheurd kapsel van pees

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bertine18

Paard met afgescheurd kapsel van pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 18:43

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft 4 weken geleden met rijden haar pees afgescheurd van het kapsel, in de hak. Het kapsel is totaal losgescheurd aan 1 kant.
Uiteraard is ze naar de kliniek gegaan, de Lingehoeve in Liende. Daar is ze de volgende dag geopereerd en het kapsel is weer aan de pees gehecht. Ze moet nu 6-10 weken in het gips, en daarna revalideren. Allemaal zeer risicovol, want zodra het been weer belast wordt is er een hele grote kans dat de pees weer losklapt van het kapsel, en dat ze afgemaakt moet worden.

Nu is mijn vraag, zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben, en die mij wat meer informatie kunnen geven over hoe dit bij hen gegaan is? Hoelang bijvoorbeeld het revalideren duurde, en of dat het uberhaupt allemaal heeft geholpen?
Dan hoor ik het graag!!!

groeten, en alvast bedankt,

Bertine, uit Veenendaal

singasong

Re: Paard met afgescheurd kapsel van pees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:44

Ik heb er, gelukkig, geen ervaring mee maar ik wil je wel even heel veel beterschap toewensen voor je paard!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:45

MD-->BEH

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:57

Ik had een pony met afgescheurde pezen.Ik heb haar behandeld en na 3 mnd. liep ze weer voluit.Ook een pony met afgescheurde gewrichtband in de kogel is genezen.Maar onthoud wel dat het voor altijd een zwakkere plek blijft.Ik zou er niet meer mee gaan springen maar voor de rest kan alles weer.Tijd heelt alle wonden,je zal dus veel geduld moeten hebben,dan heb je kans dat je paard weer helemaal geneest.Succes.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:47

gientje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 05:04

Mijn paard had de aanhechting flink gescheurd. Volgens de DA was er bijna geen hoop meer maar nu na 3 maanden is er op de echo 70% vooruitgang geboekt. We zijn er nog lang niet maar het gaat wel de goede kant op gelukkig. Mijn DA noemt dit een wonder