Is het goed voor een merrie nog langer door te rijden dan een maand?
verder zou ik jullie mening nog vragen over de vraag wel/niet een zweetdeken. Als ik terugkom op stal is ze namelijk altijd best dampig. s-winters heb ik de gewoonte een z.dekentje op te doen als ze klam en zweterig aanvoelt, ook na lang uitstappen. Maar ze is nu niet zweterig maar meer dampig. Wat zouden jullie doen?
Ik twijfel eigenlijk iedere dag weer, maar denk dan maar snel aan de paarden 'in het wild' die nooit een dekentje zien en toch ook sprintjes trekken.
en dan nóg een vraag over het veulentje zelf. Jammerjammer genoeg kan ik het niet houden, te weinig tijd en plaats. Maar misschien kan het wel bij het paard van mijn zus staan. Dat is een dorpje verderop. Het paard is een nogal dominante tante en nu vroeg ik me af; is dat een goede combi? en zo ja, hoe zouden jullie het aanpakken? De merrie staat met één shetje samen, en eventueel zou daar dus dan mijn veulen bij komen.
en dan als laatste nóg een vraag, wanneer krijgt een veulen de eerste wormenkuur?
p.s. als iemand nog een leuke stoere naam weet die begint met een a of een m; ik ben zeer geintereseerd.
oke, dankjewel dat je alles hebt gelezen; en als je een berichtje wilt plaatsen?
heel graag!