Het begon 4 weeken terug op een woensdag. smiddag had iemand me paard in de stapmolen gezet, savonds kwam ik even poetsen want ik had niet veel tijd on het te doen, toen haalde ik hem uit zijn stal ...kreupelll...
en zijn been was dik en warm (rechts voor) niet heel egt maar hij liep totaal niet goed dus aan de wandel en koelen..dat heb ik 2 dagen gedaan ditke nam af en de warmte ook dus ben ik begonen met 5 minuuten logeren (rustig wat niet lukte) hij liep nog niet lekker zo heb ik het een week volgehouden stappen en alles...
1 week laater op een zaterdag had ik de DA gebeld gewoon voor de zekkerheid....
die kwam er gelijk aan toen ging ze voelen en ze zijn hat hij hier al een bultje (schiefel) jah die had hij al waarscheinlijk in de opfok gebeurd maar hij doet geen zeer ook die peezen er om heen niet.
ze zij het is waarschijnlijk een oude blessuuren maar ik kon snel weer opbouwen waarsscheinlijk na een week of 2 al..
ik kreeg Dolebene Gel 2 keer per dag aan bregen en op het harde stappen. na een week terug bellen .. ik een week gedaan 2 keer per dag ging goed hij liep goed dus ik na een week bellen hij liep goed en zijn been was niet warm en minder dik...
jippie dacht ik op bouwenik mocht op bouwen niet in een te zwaare bak dus in de groote bak (z bak zonder omheining) 5 minuutjes om de dag.
sam was knetter gek en nam vrijwel meteen een aan loopt en ging er van door en kon hem niet meer houden dus moest het los laaten hij blij over het weiland, 10 rondjes gerend en hij stond te graazen ik kon hem zo pakken ik gelijk de DA gebeld als hij goed liep was er nix aan de hand Gelukig
toen weer effe paar daagen rustig aan gedaan maar hij bleef goed loopen dus ik wilde tog gaan opbouwen maar ik mocht niet meer in de groote bak dus in de logeer bak toen zag ik dat hij niet helemaal lekker liep niet kreupel maar net niet zuiver... dus ik moest tot na de paasen stappen... gedaan (in moet stoppen met de dolebene gel maar ben nog effe door gegaan)
zaterdag liep hij niet egt lekker op het harde, hij heeft natuurlijk bijna 4 weeken op het harde moeten stappen dus ik de smid gebelt en zou dinsdag komen
dinsdag ochtend kwam de Smid rond om ijzers krijg hij,. hij liep op zijn straal en heel zijn zool i.p.v de draag randen...
nu ben ik gister er even op gagaan want hij is zoo fris dus aan de logeerlijne met een slof en karre maar wel rustig aan natuulijk, hij liep in zovere goed was nix aan te zien
vandaag ging in om 16 uur er even heen even kieken hoe het met me poepie was. zijn been was nog sdeets een beetje dik maar niet warm... dus ik ging even stappen en kleine stukjes draaven op het harde...en een 15 minuuten koelen en een keer geen dolebene gel er op.
vanavond ben ik nog even geweest half 9 toen ik aan kwam was zijn been warm en iets dikker weer gestapt en gekoelt werd weer dunner (niet zo al het hoor te zijn) maar wel beter en de warmte was ook wel nu heb ik er wel dolebene gel op gedaan....
sorry voor het lange verhaal..
pleasss lees het wel helemaal...
sorry voor de typfouten maar ik ben disletis
Groetjes Tatjana Smit