Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Diyenne schreef:je moet dan wel iets van pavo aura koeken of vitamine- mineraal suppelement bijvoeren zodat je in de vitamines en minealen voldoet.
Dit zit namelijk niet alleen in hooi
werden heel veel paarden, gezond heel erg oud zonder die koekenLara_Silver schreef:Ik voer mijn pony ook nooit krachtvoer, hij staat op gras en af en toe brood of een appel.
Nu voer ik hem een halve kilo muesli per dag bij voor een vlotte verharing. Echt krachtvoer zoals basisbrok kan ik hem niet geven, dan draait hij door van de energie. En ik kan het testresultaat bevestigen.

ellepel schreef:Lara_Silver schreef:Ik voer mijn pony ook nooit krachtvoer, hij staat op gras en af en toe brood of een appel.
Nu voer ik hem een halve kilo muesli per dag bij voor een vlotte verharing. Echt krachtvoer zoals basisbrok kan ik hem niet geven, dan draait hij door van de energie. En ik kan het testresultaat bevestigen.
muesli=krachtvoer hoor
, maar dat kun je amper echt krachtvoer noemen in de hoeveelheid dat ik het voer, ook bevat het geen opwekkers zoals haver ed.
ellepel schreef:ben ik lekker niet met je eens,krachtvoer =krachtvoer of je nou een halve voerschep geeft of een hele![]()
ik geef ook voer zonder haver,maar het is wel voer voor kracht...dus krachtvoer
Maar goed, krachtvoer of niet.. Daar gaat het topic niet over. 
geerke schreef:je kunt een paard best een uurtje normale arbeid per dag geven zonder krachtvoer,als je hem echt traint lijkt het me geen goed idee om hem alleen maar hooi te geven,zodra je echt zwaar traint met een paard moet hij zijn energie toch wel uit krachtvoer halen....wanneer training "zwaar" word weet ik eigenlijk niet,ik denk intensief springen of dressuren...