Neus over de grond niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Neus over de grond niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 11:34

Hallo,

Mijn paard is vorige week weer ingespoten in haar hoefgewrichten en we volgen nu weer ons longeer/rij schema...
Ze loopt in de eerste 20 min nog erg onregelmatig tot kreupel aan toe.. maar op een gegeven moment zakt ze met haar neusje tot aan de grond en dan loopt ze helemaal goed! zodra ze weer om hoog komt is ze weer onregelmatig..

Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Ze heeft verbening van het hoefkraakbeen en is in d'r voor benen ingespoten, het lijkt mij dat als ze van voren zakt dat er dan meer gewicht en druk om d'r hoeven komt en dat ze eigenlijk meer pijn zou moeten hebben..? of zou ze haar achterhand beter gebruiken? ik snap er niets van!

Myrano

Re: Neus over de grond niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:36

Ik denk dat ze op die manier, met haar neus naar beneden over de grond, meer ontspannen loopt (voorwaarts neerwaarts)
En als ze terug hoger komt dat er dan wat spanning bij komt ?
Hoe longeer je, heeft je paard hulpteugels aan ? Zo ja welke ?
Kan het misschien zijn dat hij teugelkreupel loopt van de hulpteugel ?
Ik ken wel een paard die teugelkreupel loopt vanaf het moment dat hij opgebonden word met bv bijzetteugels.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:45

ik ben geneigd om te denken dat de kreupelheid dan niet alleen uit de benen komt, maar ook uit de hals/rug. Heb je die al eens na laten kijken?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:25

Dit klinkt inderdaad als een rug probleem i.p.v. een beenprobleem.
Het beeld klopt daar bij: voorwaards/neerwaards goed lopen maar zodra ze hoger komen gaan ze kreupelen.
Dit zou ik zeker even met je veearts overleggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:30

Ik ga met Pytje mee, kijk een verder als alleen de benen waarvan het probleem bekend is.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:51

We zijn inmiddels een week verder en mijn paard loopt weer helemaal goed, gelukkig ging het deze keer sneller dan de vorige keer toen ze ingespoten werd.
Ik heb dinsdag weer contact met de Kliniek, ik zal de DA eens vragen wat hij ervan vind...