Ik heb al via de zoekfunctie geprobeerd te vinden wat ik graag wil weten ...
Het gaat om het volgende een hafje wat bevangen is geweest , nu toch wel genezen met speciaal beslag en krijgt van die summerfit koeken als krachtvoer ( voor de vitaminen en mineralen )
ze mag eigenlijk niet meer op de weide , nou staan ze bij ons op stal s,winters allemaal in padocks buiten ...
Mijn merrie staat nu het hafje in de padock omdat hafje alleen stond aangezien ze in de zomer niet op t land mag en de rest wel , hafje was niet zo blij met alleen staan en mijn merrie staat nog maar kort op de stal dus had ook geen vriendje daar ...stond nog alleen , dus we hebben geprobeerd of hafje en merrie een match zijn
we hebben hafje en merrie samen gezet en dat gaat best wel goed , zijn nog geen dikke maatjes maar gaan wel bij elkaar staan en doen elkaar geen pijn ofzo ...
Mijn vraag is dus ....
Hoe kan hafje van de zomer over n paar weekjes al op de weide met merrie ...
dachten aan n graasmasker , heeft dat zin kan ze dan echt veel en veel minder gras aan
en welke graasmaskers werken dan het beste ?
en lees van alles over bv. vit E suplement helpt dit echt heel goed , ook voor paarden die niet alleen bevangen zijn geweest , maar ook voor paarden die al zwaarlijvig zijn ?
( ken het wel van mijn vorige paard die is een keer spierbevangen geweest en kreeg t daarvoor )
en wat voor gras mag hafje kort afgegrazen gras of weide die al gemaaid is ?
een geluk merrie is ook de slankste niet dus hoeft ook geen dikke weide !
hoop dat iemand de ultieme tip heeft , vindt t sneu voor hafje als ze weer alleen moet staan omdat ze geen gras mag , ze heeft afgelopen jaar zomer en winter in de padock gestaan alleen
Bedankt alvast