anabolen gebruik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

anabolen gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 10:03

mijn paard heeft niet echt een sterke achterhand. dmv veel training speciaal gericht op de achterhand probeer ik de achterhand sterker te krijgen. paard is 8 jr en m dressuur. de dierenarts heeft geadviseerd om haar een anabolen spuit te geven als extra hulpmiddel. nou dat heeft zijn uitwerking niet gemist! het gaat erg goed. nou mijn vraag. ik zoek mensen met ervaringen hiermee. hoe lang werkt zo'n spuit? moet je altijd blijven spuiten en zo ja hoe vaak? wie o wie heeft hier ervaringen mee????

PBA_

Re: anabolen gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:25

ik ben hier geen fan van persoonlijk

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:27

Nee ik ook niet. Lijkt me niet echt goed voor het paard. Bij sproters is het toch ook verboden of niet? Lijkt me niets voor niets

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:29

valt het bij paarden op wedstrijden niet onder doping dan?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:30

absoluut wel. Sterker nog alles wat voor een paardenlichaam vreemd is (dus bijna alles is doping en dus verboden)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 12:32

splash1999 schreef:
absoluut wel. Sterker nog alles wat voor een paardenlichaam vreemd is (dus bijna alles is doping en dus verboden)

ik rij op dit moment geen wedstrijden... maar zijn er ook mensen met ervaringen hiermee????

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:34

waarom dit dus verboden is komt omdat het slecht is voor het hart van het paard en dus korter zou kunnen leven erdoor

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:39

Mijn pony heeft dat ook gehad. Hij had ook een erg slappe achterhand, omdat hij geblesseerd was geweest, waardoor zijn knie aldoor op slot schoot. Hij heeft het 2 x ingespoten gekregen.. en het hielp erg goed.

Leslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:04

bij menselijke sporters is het niet voor niks verboden denk ik maar...

Het is ieder zn eigen keuze om te doen, en daar moet de TS ook net op afgerekend worden. De TS heeft het advies van de DA opgevolgd, en dit had dus het gewenste resultaat.

Ik denk zelf dat er niet veel mensen zijn die het gebruiken bij hun paard, en als ze het wel doen (bij wedstrijdpaarden) komen ze er niet voor uit.

Ik denk dat je het beste advies kunt inwinnen bij je DA. Hij/zij is de persoon die jou dit heeft geadviseerd en zou er dus ook "verstand" van moeten hebben

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:44

tyara1 schreef:
mijn paard heeft niet echt een sterke achterhand. dmv veel training speciaal gericht op de achterhand probeer ik de achterhand sterker te krijgen. paard is 8 jr en m dressuur. de dierenarts heeft geadviseerd om haar een anabolen spuit te geven als extra hulpmiddel. nou dat heeft zijn uitwerking niet gemist! het gaat erg goed. nou mijn vraag. ik zoek mensen met ervaringen hiermee. hoe lang werkt zo'n spuit? moet je altijd blijven spuiten en zo ja hoe vaak? wie o wie heeft hier ervaringen mee????

heeft je da je daar niet van te voren over ingeligd? ik zou dat vragen aan de da voor ik er aan zou beginnen???

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 19:50

ikenindi schreef:
tyara1 schreef:

heeft je da je daar niet van te voren over ingeligd? ik zou dat vragen aan de da voor ik er aan zou beginnen???

ik heb wel het 1 en ander gevraagd, maar ik zoek mensen die het zelf hebben ervaren!!! genoeg mensen hier die wel ff hun mening willen geven... niet zo veel met mensen die het echt ervaren hebben......

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:27

Iets wat met training opgelost kan worden zou ik zeker niet met steroïden doen... je paard krijgt er hormonaal zo'n vreselijke klap van Ach gut
Warina kreeg toen ze haar veulentje was verloren een korte steroïde kuur... en ze dacht meteen dat ze een hengst was, incl het dekken en brullen Huilen van het lachen
Een vreselijke tijd was dat Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:11

Ik zou het absoluut niet gebruiken, dat is echt troep, er zijn vast wel andere manieren dat het werkt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:19

LiNdA1986 schreef:
Ik zou het absoluut niet gebruiken, dat is echt troep, er zijn vast wel andere manieren dat het werkt.

Idd warina was echt zo van slag die periode... zij het het toen wel nodig om die periode door te komen na de miskraam... maar als ik nog eens voor de keuze zou staan zou ik echt twijfelen.

Bij ons op stal stond ook een ruin van 18, die ook erg zwak was... heel veel allergieën en blessures. Die kreeg ook anabolen, die draaide ook helemaal door. Die stond de hele dag tegen z'n eigen been aan te rijden met z'n leuter Ach gut Hij was helemaal gefrustreerd Clown
Maar het doet echt hormonaal veel kwaad... dus voor zoiets als een zwakke achterhand zou ik er toch heel goed over nadenken Knipoog

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 21:28

c_alsemgeest schreef:
LiNdA1986 schreef:

Idd warina was echt zo van slag die periode... zij het het toen wel nodig om die periode door te komen na de miskraam... maar als ik nog eens voor de keuze zou staan zou ik echt twijfelen.

Bij ons op stal stond ook een ruin van 18, die ook erg zwak was... heel veel allergieën en blessures. Die kreeg ook anabolen, die draaide ook helemaal door. Die stond de hele dag tegen z'n eigen been aan te rijden met z'n leuter Ach gut Hij was helemaal gefrustreerd Clown
Maar het doet echt hormonaal veel kwaad... dus voor zoiets als een zwakke achterhand zou ik er toch heel goed over nadenken Knipoog

ik heb er erg goed over nagedacht.... ik heb alles op de normale manier geprobeerd om haar sterker te krijgen. niet gelukt....de keuze was voor mij of recreatief verder of een anabolen spuit proberen... ben gezwicht voor het laatste....vandaar ook mijn oproep... mensen gezocht met dezelfde ervaring!!!!!!!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:33

Mijn paard heeft ook Anabolen gekregen ongeveer 3 weken geleden, Hij kreeg geen spiermassa op zijn kont, kon zijn achterhand erniet achter zetten, Weet niet meer wat de DA zei, maar kwam om dat een fries vaak iets niet goed genoeg ontwikkelt in de achterhand, naja spuit erin, DA waarschuwde dat hij veel brutaler zou worden. en idd, het is al een hengst Clown nu is het dubbel een hengst. Maargoed, Ik merk bij het rijden, dat hij makkelijk achterhand er onderzet, hij tikt zich nu zelfs aan. merk dat de overgange vloeiend zijn, galop gaat nu goed. Ik ben er blij mee

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:34

je herkent hem nu al gewoon niet meer terug in zijn bewegingen, hij kan veel beter lopen nu, en ook veel krachtiger lopen, zonder spanning

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 13:12

Mijn pony die inmiddels is overleden heb ik het ook een keer in laten spuiten. Ze was toen 28 en had een hele zwakke acherhand gekregen waardoor ze heel slecht op kon staan. Ze heeft een behoorlijke shot gekregen wat heel erg goed heeeft geholpen, ze kon weer uit zichzelf opstaan. Ik merkte aan haar ook dat ze hengsten gedrag ging vertonen, brullen en heel erg op andere paarden reageren, was wel komisch om te zien Haha! Dit was een hele lieve makkelijke pony dus ze was nog wel hanteerbaar, als ik het bij mijn paard zou laten doen ben ik mijn leven niet meer zeker volgens mij Haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:43

Tyara, volgens mij heb je om dit paard ook al eens een topic geopend over knieproblemen.
Zou dat niet allemaal dezelfde oorzaak hebben?
Veel knieproblemen ontstaan door blokkades in de lendewervels, vaak in combinatie met nierproblemen.
Als dit stukje rug niet goed beweegt, kán je de spieren van de achterhand niet eens trainen.
Anabolen inspuiten lost niks op, tijdelijk wel, maar de problemen zullen weer terugkomen en dan zou je steeds opnieuw moeten gaan inspuiten?
Ik weet dat je niet om dit antwoord vraagt, maar ik kon het toch niet laten om het te geven voor als anderen ook hierover twijfelen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:15

heleenxx schreef:
Tyara, volgens mij heb je om dit paard ook al eens een topic geopend over knieproblemen.
Zou dat niet allemaal dezelfde oorzaak hebben?
Veel knieproblemen ontstaan door blokkades in de lendewervels, vaak in combinatie met nierproblemen.
Als dit stukje rug niet goed beweegt, kán je de spieren van de achterhand niet eens trainen.
Anabolen inspuiten lost niks op, tijdelijk wel, maar de problemen zullen weer terugkomen en dan zou je steeds opnieuw moeten gaan inspuiten?
Ik weet dat je niet om dit antwoord vraagt, maar ik kon het toch niet laten om het te geven voor als anderen ook hierover twijfelen.

ik ben blij met elke reactie!! idd het gaat om het zelfde paard. en ik wil niet altijd blijven inspuiten. daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar ervaringen van andere mensen hierover....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:41

Ik heb ooit een docu gezien op tv over anabolen gebruik bij mensen. Hierdoor krijg je in no time spieren, maar dit verslapte ook weer. Als je teveel gebruikt knappen de spieren en ga je dood (hart is ook een spier). Door anabolen kun je ook ongekende krachten krijgen en daardoor kan een paard dus moeilijker te rijden/controleren zijn.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:20

Mijn vorige pony heeft ook een keer zo'n spuit gekregen. Hij zou bronchitis hebben (wat helemaal niet zo was) en bleef met zijn ademhaling sukkelen. Toen vond de DA dat het aan zijn conditie lag. Dus kreeg hij anabolen. Heb er verder helemaal niks van gemerkt, zijn gedrag veranderde niet en vond zijn spieren ook niet veranderen. Uiteindelijk er meer over gelezen te hebben heb ik er hardstikke spijt van. Het is hardstikke slecht en het lost niets op, is alleen maar symptoonbestrijding.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:20

Revster schreef:
Mijn pony heeft dat ook gehad. Hij had ook een erg slappe achterhand, omdat hij geblesseerd was geweest, waardoor zijn knie aldoor op slot schoot. Hij heeft het 2 x ingespoten gekregen.. en het hielp erg goed.

Dan is het op medische indicatie en dan vind ik het een ander verhaal.

Om spieropbouw sneller te laten gaan zonder medische reden vind ik het absoluut not-done! Het is echt een hoop rotzooi wat je erin spuit...
Een eventueel onderliggende medische oorzaak los je er niet mee op, waardoor je in sommige gevallen wel aan de gang kunt blijven met die injectienaalden.

Evt. ter ondersteuning bij spieropbouw is equitop myoplast wel heel fijn spul. En dat is ook geen doping

Lintjuuuh: weet je zeker dat dat anabole steroïden waren en geen andere steroïden?
Ik vind het namelijk veel logischer om corticosteroïden te geven in zo'n geval(bijv prednison). Dat doet namelijk wat op het immuunsysteem en ontstekingsreacties.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:59

Mocht je wel weer concoursen gaan rijden, na het inspuiten moet je 6 weken wachten voordat hij negatief test op doping.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:23

TeeGee schreef:
Mocht je wel weer concoursen gaan rijden, na het inspuiten moet je 6 weken wachten voordat hij negatief test op doping.

idd, dit had de dierenarts mij ook al verteld.... maar ik ben op zoek naar ervaringen met inspuiten!!!!
maar bedankt voor je reactie..