Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
splash1999 schreef:absoluut wel. Sterker nog alles wat voor een paardenlichaam vreemd is (dus bijna alles is doping en dus verboden)

tyara1 schreef:mijn paard heeft niet echt een sterke achterhand. dmv veel training speciaal gericht op de achterhand probeer ik de achterhand sterker te krijgen. paard is 8 jr en m dressuur. de dierenarts heeft geadviseerd om haar een anabolen spuit te geven als extra hulpmiddel. nou dat heeft zijn uitwerking niet gemist! het gaat erg goed. nou mijn vraag. ik zoek mensen met ervaringen hiermee. hoe lang werkt zo'n spuit? moet je altijd blijven spuiten en zo ja hoe vaak? wie o wie heeft hier ervaringen mee????
ikenindi schreef:tyara1 schreef:mijn paard heeft niet echt een sterke achterhand. dmv veel training speciaal gericht op de achterhand probeer ik de achterhand sterker te krijgen. paard is 8 jr en m dressuur. de dierenarts heeft geadviseerd om haar een anabolen spuit te geven als extra hulpmiddel. nou dat heeft zijn uitwerking niet gemist! het gaat erg goed. nou mijn vraag. ik zoek mensen met ervaringen hiermee. hoe lang werkt zo'n spuit? moet je altijd blijven spuiten en zo ja hoe vaak? wie o wie heeft hier ervaringen mee????
heeft je da je daar niet van te voren over ingeligd? ik zou dat vragen aan de da voor ik er aan zou beginnen???

LiNdA1986 schreef:Ik zou het absoluut niet gebruiken, dat is echt troep, er zijn vast wel andere manieren dat het werkt.
Hij was helemaal gefrustreerd 
c_alsemgeest schreef:LiNdA1986 schreef:Ik zou het absoluut niet gebruiken, dat is echt troep, er zijn vast wel andere manieren dat het werkt.
Idd warina was echt zo van slag die periode... zij het het toen wel nodig om die periode door te komen na de miskraam... maar als ik nog eens voor de keuze zou staan zou ik echt twijfelen.
Bij ons op stal stond ook een ruin van 18, die ook erg zwak was... heel veel allergieën en blessures. Die kreeg ook anabolen, die draaide ook helemaal door. Die stond de hele dag tegen z'n eigen been aan te rijden met z'n leuterHij was helemaal gefrustreerd
Maar het doet echt hormonaal veel kwaad... dus voor zoiets als een zwakke achterhand zou ik er toch heel goed over nadenken
nu is het dubbel een hengst. Maargoed, Ik merk bij het rijden, dat hij makkelijk achterhand er onderzet, hij tikt zich nu zelfs aan. merk dat de overgange vloeiend zijn, galop gaat nu goed. Ik ben er blij mee
Dit was een hele lieve makkelijke pony dus ze was nog wel hanteerbaar, als ik het bij mijn paard zou laten doen ben ik mijn leven niet meer zeker volgens mij
heleenxx schreef:Tyara, volgens mij heb je om dit paard ook al eens een topic geopend over knieproblemen.
Zou dat niet allemaal dezelfde oorzaak hebben?
Veel knieproblemen ontstaan door blokkades in de lendewervels, vaak in combinatie met nierproblemen.
Als dit stukje rug niet goed beweegt, kán je de spieren van de achterhand niet eens trainen.
Anabolen inspuiten lost niks op, tijdelijk wel, maar de problemen zullen weer terugkomen en dan zou je steeds opnieuw moeten gaan inspuiten?
Ik weet dat je niet om dit antwoord vraagt, maar ik kon het toch niet laten om het te geven voor als anderen ook hierover twijfelen.
Revster schreef:Mijn pony heeft dat ook gehad. Hij had ook een erg slappe achterhand, omdat hij geblesseerd was geweest, waardoor zijn knie aldoor op slot schoot. Hij heeft het 2 x ingespoten gekregen.. en het hielp erg goed.

TeeGee schreef:Mocht je wel weer concoursen gaan rijden, na het inspuiten moet je 6 weken wachten voordat hij negatief test op doping.