Slobber/maismeel maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jett_

Slobber/maismeel maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 17:06

Hallo,
Wie kan mij vertellen hoe ik slobber en maismeel aan kan maken? Ik heb dit nog nooit eerder gevoerd en ga dit op advies nou bijvoeren! En moet het echt vloeibaar zijn of een wat dikker papje etc.?

Annemeik

Re: Slobber/maismeel maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:30

Waarom wil je dit voeren?

Als je je paard wat meer aan wil laten zetten kun je beter in de richting van bietenpulp met zemelen gaan denken. Maismeel zet zich op de spieren af en zorgt er zo voor dat het paard stijf kan gaan lopen.

Slobber maak je met warm water aan, en maismeel kan je er doorheen doen zodat het een papje wordt. Het hangt er vanaf wat voor slobber je hebt, meestal staat de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Het verschilt soms of je warm of kokend water nodig hebt ivm lijnzaadjes.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 09:19

maismeel is pas slecht wanneer je het blijft voeren, een paar weken kan geen kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:27

http://www.pavo.nl/voeding/mijn-paard-is-te-mager.html

Hierin kun je lezen hoe je je paard aan kan laten komen, vaak is het eiwit te kort in het rantsoen. Mais is moeilijk verteerbaar. Ik zou het niet geven, heb het ook een tijdje gedaan, maar zag geen resultaat. Pulp gemengd met zemelen geef ik al weken bij om hen wat extra vezels te geven voor de avond, maar echt aangekomen ervan....nee, dus niet. Sinds kort voer ik gewoon bij, dus geef ik hem extra krachtvoer en daarvan komt hij wel aan en heeft hij meer spieropbouw. Het is dus gewoon voeding...hij staat nl niet meer op het gras dus daardoor is hij ingevallen, van ruwvoer komt hij helemaal niet aan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:09

Over slobber en maismeel zijn al meer topics geopend.