Wat te doen met pony met beperking ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Wat te doen met pony met beperking ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 12:11

Medio begin februari zijn wij er na een lange tijd van niet precies weten wat er aan de hand was met de pony van mijn dochter erachter gekomen dat zij een verkalking van een ophangband heeft aan beide voorbenen. Zij is ingespoten en heeft rust gehad. Bij de laatste controle van de dierenarts zei hij dat ze geen pijn meer heeft en we weer rustig mogen opbouwen. Tevens heeft hij gezegd dat ze speciaal beslag nodig heeft.

Toen hij de diagnose stelde vertelde hij er direct bij dat deze kwaal is onstaan door overbelasting en dat deze pony niet meer geschikt is voor de wedstrijdsport, maar wel voor licht dressuurwerk en ritjes in het bos.
Mijn dochter is een fanatieke SGW/Springamazone , gelukkig hebben wij een pony gevonden waarmee ze hier verder mee kan.

Haar oude pony zal voor de zomer naar Duitsland gaan om lekker tot rust te komen, alleen zit ik met de vraag wat ik daarna met haar zal doen.
Het is een prachtige merrie , helaas zonder papier maar een behoorlijk fel en tempramentvol typje. Het liefst hoop ik dat ik iemand kan vinden die licht recreatief met haar aan de gang gaat, alleen weet ik niet zo goed hoe ik het aan moet pakken.

Het is geen makkelijke pony waar je zomaar even op kan gaan zitten, plus dat ze een beperking heeft. Heeft hier iemand ervaring met het zoeken naar een goed tehuis voor een pony met een beperking ?

Ik hoor het graag .....