Voor iedereen die dit wilde volgen 
Fysio is geweest:
Ik probeer het zo kort mogelijk even samen te vatten.
Hij heeft een algeheel onderzoek gedaan.
Gelongeerd aan het halster (alle gangen, bij kanten)
Daarna met zadel.
Hij heeft hem gemasseerd en paar kleine dingetjes gekraakt.
Met zadel aan de longeerlijn liep hij toch iets anders. De conclussie is dus ook dat het zadel niet helemaal goed lag.
Hij heeft achter te veel "lucht" tussen de kussen en de rug.
Niet veel maar het zadel gaat daardoor zonder dat je het echt kan zien, "klapperen"
Met het masseren zag en voelde hij ook duidelijk verschil dat hij links meer ontspant dan rechts. En dat hij links minder gevoelig ("pijnlijk") was dan rechts.
Hij heeft het "rare bewegingkje" waar ik het over had niet laten zien, maar de fysio kon uit mijn verhaal en wat hij gezien had, wel een beetje afleiden dat het mogelijk was en dat het dus vanuit de rug komt.
Hij heeft het dus niet over een knie op slot schieten enz. gehad.
Nu gaan we andere zadels proberen, om te kijken of we een groot verschil gaan zien en anders gaan we dit zadel laten aanpassen.
De fysio zij dat dit eigenlijk een heel goed zadel was en dat het goede kwaliteit was met goede kussens.
Helaas heeft mijn paard een tikkeltje moeilijke rug (hoge schoft, daarna klein kuiltje) dus weinig zadels zullen perfect zeg maar passen, dus waarschijnlijk gaan we gewoon een zadel perfect aan laten meten en maken, om ergere problemen te voorkomen.
Hij wil hem zoiezo nog 2x meer behandelen en vanuit daar gaan we weer verder kijken.
Alsnog een heel verhaal, maar goed.
Ik hou jullie op de hoogte, voor degene die dit willen volgen.