Wat doet zo'n iemand, hoe gaat die te werk enz.
Ik heb er namelijk een beetje m'n bedenkingen bij, maar goed, wil graag volledige informatie voordat ik conclusies trek.
Dus, iemand die me de in's en out's kan vertellen?

Bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fancyrebel schreef:De holistische vee-arts heeft mijn paard wel kunnen helpen nadat ze 4x zware verstoppingskoliek heeft gehad. Er zijn 3 reguliere vee-artsen bij geweest er is bloedonderzoek verricht en ze heeft een weekend in Utrecht gestaan. Maar nog geen oorzaak. Na de 4de keer was ik toch aardig radeloos en toen zijn we naar Eric Laarakker gegaan in De Bilt. En wat bleek, mijn paardje had een chronische blindedarm onsteking en litteken weefsel in haar darmen. Ze heeft aardig wat medicatie gehad en 3x terug geweest naar Laarakker voor controle. Maar nadat ze is behandeld door Laarakker geen koliek meer.
Nadya schreef:Ok, dan begrijp ik je beter. Maar een holistische arts is niet zomaar een kwakzalver, hoor. Ze hebben (als het goed is) wel degelijk een 'gewone' opleiding tot DA gehad.![]()
'Mijn' holistische arts, Steffi van der Laarse, doet geen acute zaken. Dus helaas kan ik haar alleen benaderen bij langer lopende klachten. Tot die tijd doe ik het met mijn reguliere DA's, maar de laatste keer hebben zij het toch aardig mis gehad met hun diagnose.
Ik weet niet hoe Eric Laarakker het doet qua acute zaken, maar heb over hem ook hele positieve ervaringen gehoord. Maar Steffi komt bij je op locatie en Eric geloof ik niet. Dat vond ik dan weer een nadeel......
RobvdPK schreef:Een holistisch dierenarts is een dierenarts die
naar het functioneren van het hele lichaam kijkt,
in plaats van uitsluitend naar de symptomen.
Dat is op zich niets bijzonders.
Iedere dierenarts die goed opgeleid is,
en zijn job ter harte neemt, gaat holistisch te werk.
Mensen daarentegen die zichzelf specifiek holistisch noemen,
en daarmee een onderscheid willen maken met reguliere dierenartsen,
zijn in 90 procent van de gevallen kwakzalvers.
Niet jouw paard, maar wel hun portemonnee moet gezond blijven.
Rob