Mijn paard heeft enkele jaren terug een peesblessure met zware operatie eraan gehad. Hij is hersteld in die mate dat ik er terug mee kan rijden. Ik zie de laatste tijd dat hij het blessurebeen meer laat rusten dan het andere en soms strekt hij het been heel raar. Is dit puur toeval, of is het zijn pees(litteken) die soms wat kriebelt/trekt.
Ik kan uitwendig beginnen smeren, maar ik wil het liever via voersupplementen (druppels, kruiden, medicijnen, poeders) proberen, omdat die tot de kern komen. Dus welke supplementen bestaan er zoal? Ik kan ook naar de dierenarts bellen, maar die zal enkel de produkten promoten die zij kent terwijl er zoveel andere produkten zijn (die misschien wel beter zijn).
Ik denk dat MSM een goed supplement is voor de pezen in combinatie met magnesiumchelaat. Verder zoveel mogelijk zorgen voor een goede doorbloeding, veel rustige beweging op een harde ondergrond en massage helpen daarvoor.
msm of pees compositum. voor de rest dus zorgen voor een goede doorbloeding door midden van bewegen en als je het niet vertrouwt om te rijden dan stappen aan de hand en na het stappen minimaal 10 minuten afkoelen met koudwater en als je ze hebt met coolpacks.
PB Mieke_Sling eens, zij zit in de supplementen van o.a Grand Meadows, Equimins etc. Ik heb mijn paard onlangs ook op een supplement van GM staan en moet zeggen dat ik nu enig resultaat zie. Krijgt ook super uitleg.
Artibase van Cavalor is een goed onderhouden middel. Om te beginnen zou ik met de zakjes beginnen van Artimatrix. En daarna met de Artibase verder.
Mijn ruin heeft van het jaar 2 peesblessures gehad, bij de eerste ben ik begonnen met een pot van de DA (Tendon repair, goed spul maar heel duur!), en daarna ben ik verder gegaan met de Artribase. Omdat hij al een basis had met de Tendonrepair kon ik meteen met de Artribase verder gaan.
Die van de paardendrogist heb ik ook vroeger gebruikt, maar daar kon ik geen verschil mee merken.
Ik heb de producten die hier opgesomd zijn opgezocht via google. Tendo-cure van VSM komt er voor mij als beste uit. Enkele andere opgesomde producten hier hebben als hoofddoel de gewrichten en spieren (ook belangrijk), maar ik zoek iets dat het peesonderhoud en -herstel als hoofddoel heeft. Enkele producten zijn ook moeilijk te verkrijgen: ik woon in België en ze worden verkocht in Nederland. Via internet producten kopen vermijd ik liever.
Nu ga ik aan mijn dierenarts vragen aan welke producten zij kan geraken en eens horen welke producten zij aanbiedt.