Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

kimmy1985 schreef:Willem onze haflinger die we nu een aantal weken in ons bezit hebben.
Heeft ik denk zins een week of drie, vier nogal last van jeuk, aan de billen naast de staart, manen en vooral daar net iets voor zijn schoft.
Dus ik zag dat dat de haren op zijn billen helemaal verfrommelt waren je kent het wel.
en bij de manen had hij kale plekken geschuurt.
Oke dacht ik hij heeft last van het verharen kan ik begrijpen als je zo'n teddy beren vacht hebt.
Maar nu heeft hij zins een week een soort bobbeltjes tussen zijn haren. Als ik er aan krab komt er een korstje of schilfers (hoe je het wilt noemen)er af met wat haren en tussen zijn vacht zit dan een kaal plekje.
Hij heeft deze bobbeltjes op de billen, flanken, nek, borst en schouders zeg maar overal behalve de buik en benen.
Mijn vraag is nu rara wat is dit.
Ik ken het nog niet.
Ik heb al aan luizen of zo zitten denken. maar dat verklaart alleen de jeuk naar mijn idee.
. Ik dacht eerst aan schimmel, maar na 2x behandelen met Imaverol zie ik geen verbetering.. Ik ga morgen eerst de DA bellen om er naar te laten kijken.. Want ik weet het zelf ook niet meer.. Ik heb op internet gekeken, maar wordt niet wijzer.. Als ik meer weet zal ik het hier neerzetten
!! patbelle schreef:Vanmorgen is de DA geweest. Hij zei dat het een allergische reactie was bij mn pony.. Hij dacht iets met haver..Mn pony krijgt wel sinds kort nature's best..
Ze schuurt wel veel.. Heb wel een middel gekocht voor de jeuk dat helpt wel anders worden de manen erg kort..
Weet jij al meer kimmy????

ikenindi schreef:willem, onze haflinger die we nu in ons bezit hebben....
hij is niet van ons, maar het is een verzorgpony...
spreekt elkaar een beetje tegen???