Bij mijn paard is de diagnose verrekte kniebanden gesteld, dmv een kreupelheidsonderzoek. Hij buigt zijn knie niet meer en kan die dus niet onder zijn lijf plaatsen. Hij loopt hierdoor kort, stijf en 'huppeld' wat. Er zit enigzins vocht bij dus het is misschien een gekke sprong in de wei geweest icm een trap van een ander paard, dat kan natuurlijk altijd.
hij staat nu aan de Metacam, sinds vorige week vrijdag en stalrust, hij komt 2x per dag buiten om aan de hand een halfuur tot een uur te grazen en stappen. Rennen en springen mag niet, evenals niet in de wei, hij is daar te druk voor en gunt zichzelf dus geen rust. Iets wat hij wel nodig heeft nu. Vrijdag heeft hij ook nog andere injecties gehad met antibiotica &, ik geloof, ontstekingsremmende middelen.
mijn vraag is nu wie heeft hier ervaring mee? hoe is het bij jouw opgelost? is het helemaal over gegaan of blijft de knie een zwakke plek?.
Nouja alles is welkom hierover, ook duidelijke uitleg hoe het nou zit enz. Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden
groetjes, Rianne