Mijn pony hoest wanneer je haar losgooit of wanneer je grondwerk met haar doet in de bak, tijdens het rijden hoest ze niet, tijdens het longeren ook niet, op de paddock ook niet. Alleen wanneer ze los in de bak is en wat meer moet lopen dan normaal (doet ze zelf ). Is dit nou iets waar ik me zorgen over moet maken of maakt het vanwege de frequentie eigenlijk niet zo uit?
Nee hoor hier hoef je je geen zorgen over te maken. Veel paarden en pony's hoesten een keer als ze aan het werk moeten of beweging krijgen. Anders wordt het als ze ook gaat hoesten als ze gewoon in haar box staat of buiten en het hoesten steeds maar doorgaat. Eens een keertje een hoest of kuch kan ook omdat er gewoon iets kriebelt.
Maar ze doet het dus nooit als ze aan het werk is, alleen bij het losgooien of grondwerken. Dus wanneer ze zonder iets op of om haar heen aan het lopen moet. Daarom was een beetje raar dat ze het dan dus wel doet. Ze staat overdag op paddock en 's nachts in een buitenstal dus wat stof betreft hoef ik me geen zorgen te maken Maar dan laat ik het gewoon voor wat het is