Beste Bokkers,
Echo heeft ontzettende harde knopen in dr halsspieren, eigenlijk net onder dr manenkam, dus bovenop de wervels. Hierdoor krijg ik veel verzet tijdens het rijden (logisch) en daarom komt de osteopaat volgende week zaterdag ook langs. Ze is een aantal weken geleden door de longeerbakomheining gevallen tijdens het longeren, grote kans dat dat er mee te maken heeft. Mijn instructrice heeft er zaterdag op gereden (omdat ik aanvoelde dat er iets echt niet goed zat) en sindsdien is ze niet meer onder het zadel geweest. Nu vermoeden we ook dat het zadel wat klemt, dus dat gaat er ook echt niet op voordat de osteopaat is geweest. Maar nu was mijn vraag aan jullie (ik ben namelijk zo suf geweest om het niet aan de osteopaat zelf te vragen): wat zouden jullie nu met haar doen? Ik heb haar gisteren en vandaag aan dr halster gelongeerd in de grote bak, zodat ze weinig druk heeft op die spieren, maar dat ze wel in beweging blijft.. Ik ga ook met dr grondwerken en wandelen. Longeren met een pessoa, zou dat de spieren weer teveel belasten? Ze zijn echt keihard... Njah, jullie horen het wel, ik zit een beetje met een dillema. Weet natuurlijk zelf ook dat de osteopaat bellen de beste oplossing is, maar tips zijn altijd welkom!
Groet, CaWa en Echo!
(Ps: ze is ook echt extreem scheef in dr hele lichaam...)