Paard wie last heeft van de heup! Iemand ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IlOna_

Paard wie last heeft van de heup! Iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 20:14

Hallo Allemaal,

Ik heb een pony van 11 jaar.
Hij heeft altijd iets stijf gelopen met zijn linker achterbeen. Ongeveer een half jaartje terug heb ik een buitenritje gemaakt en waren er allemaal blinzen en hij werd er gek van dus ben ik het laatste stukje dicht bij stal af gestapt om de blinzen dood te slaan maar hij had jeuk aan zijn hoofd en met dat ik af stap doet hij zijn hoofd naar benede en gaat in de teugel staan en ik had peesbeschermers om en hij schrok dus en stijgerde en is schuin achter over gevallen. Er was eerst niks aan de hand ik ben snel naar huis gelopen en zijn rechter achter been gekoeld want daar zat een wondje. Na een paar maand toen dat gebeurd was ging hij kreupel lopen maar met het andere achterbeen. Het was zo erg ben dus langs de dierenarts gegaan en hij kon niet veel vinden en omdat het waarschijnlijk in de heup zat kon hij geen foto's maken omdat daar zoveel botjes zitten. Heb dus ontstekingremmers gekregen en dat ging eerst wel goed maar na 2 a 3 maand ging het weer slecht. Hij loopt heel stijf met dat been en trekt er heel erg mee. Ik heb zelf ook wat met de heup gehad de ziekte van Perthes maar dat kan als goed is niet bij paarden, maar hoe hij loopt liep ik ook.
Hij heeft er zo in de wei geen last van hij speelt en rent met andere paarden maar als ik erop zit kan ik gewoon gevoelen dat hij het niet leuk vind en dat slechter gaat en dat hij er last van heeft.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Of heeft iemand er ervaring mee?
Groetjes Ilona

Lise81

Re: Paard wie last heeft van de heup! Iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:29

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:54

denk ik ook. Dierenarts voor sportpaarden en kijk ook eens naar een aquatred (water training) die is meestal ook goed met dit soort blessures

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:34

oke bedankt voor jullie tips ik zou het proberen:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:37

MD-->BEH

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:31

loopt hij aan de longe ook slechter? Of alleen als jij er opzit? Zal dan ook het zadel nalaten kijken. Je paard door een fysio en je zadel door een zadelmaker.
Zelf ben ik met mijn paard een keer bij Rodinde Hoogenraad geweest, en was alleen maar een hoop geld kwijt en het heeft niks geholpen. Dit is slechts mijn ervaring, er zijn er vast ook een hele hoop goede.