Verdikking in de kootholte, wat kan dit zijn?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NeandroD

Verdikking in de kootholte, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 22:16

Toen ik vanmiddag mijn pony aan het poetsen was ondekte ik een soort van verdikking in de kootholte eigenlijk nog net onder de hak, ik vroeg me af of iemand weet wat dit kan zijn? Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:
Het zit net onder de hak waar de kootholte begint. Het is zal ik maar zeggen een verdikking. Het lijkt een beetje op een (dit is misschien een beetje een rare associatie) vetrol. Veder zie je der aan de buiten kant niks raars aan, en hij reageert er ook helemaal niet op als je eraan zit/erin knijpt. Het is wel op de plaats waar hij mok heeft gehad, maar dit is alweer een tijdje over.
Ik ben dit nog nooit eerder tegengekomen dus hoop dat misschien een bokker mij kan helpen,ik kijk het nog een paar dagen aan en dan laat ik anders maar even de dierenarts komen.
Alvast bedankt!

Lise81

Re: Verdikking in de kootholte, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:19

Zit het op het punt waar het spoortje zit?

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 18:53

Sorry maar wat bedoel je met spoortje?
Toen ik vandaag voelde was het eigenlijk alweer vrijwel weg gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 18:55

Kootholte onder de hak? Weet je zeker, dat je niet de kogel bedoelt? Ik vind de vraagstelling een beetje vaag, eerlijk gezegd.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:13

Het spoortje zit onderaan de kogel en is eigelijk een restantje pink en van hetzelfde "matriaal" als de zwilwrat. Een kleine verdikking kan wat vocht zijn en dat wordt vaak door beweging minder.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 21:14

Zou het iets van mok kunnen zijn?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:55

Mijn paard heeft dit meerdere malen gehad, mok, wat van binnenuit komt. soms ging het zo weer weg en soms kreeg ze daarna korstjes, ik moest het toen wassen met een of ander vies stinkend goedje, wit van kleur, weet alleen niet hoe het heet. vraag je DA wat je eraan kunt doen.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 08:56

Lise81 schreef:
Het spoortje zit onderaan de kogel en is eigelijk een restantje pink en van hetzelfde "matriaal" als de zwilwrat. Een kleine verdikking kan wat vocht zijn en dat wordt vaak door beweging minder.

Bedankt voor je reactie maar het het is niet het spoortje, het zit net daar onder.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:05

Susanne_ schreef:
Zou het iets van mok kunnen zijn?

Ja daar zal ik ookal aan te denken maar hij was eigenlijk helemaal genezen van mok.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:08

radje schreef:
Mijn paard heeft dit meerdere malen gehad, mok, wat van binnenuit komt. soms ging het zo weer weg en soms kreeg ze daarna korstjes, ik moest het toen wassen met een of ander vies stinkend goedje, wit van kleur, weet alleen niet hoe het heet. vraag je DA wat je eraan kunt doen.

Zou het mok van binnen uit kunnen zijn? Ik wist helemaal niet dat dat bestond? Het is eigenlijk al weer bijna helemaal weg, ik kijk vanmiddag nog even, en als het dan niet helemaal genezen is bel ik denk ik even de dierearts, maar gister voelde ik het al (bijna) niet meer.