Wie voert er nog meer Subli Energiekernmix bij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Wie voert er nog meer Subli Energiekernmix bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:43

Sinds een week krijgt Orri 2 x daags Energiekernmix.
Ik ben het gaan voeren omdat ze gauw wat gevoelig op de spieren is, ik toch al los vitamine E + selenium bijvoerde, en ik toch wat dat betreft wel goede verhalen hoorde over de energiekernmix.
Ik vind het lastig te bepalen hoeveel ik precies moet geven (op de zak staat dat je kunt bellen voor advies, en het zowieso langzaam moet opbouwen. ik geef nu dus vrij weinig)
Wie voert het nog meer? Merk jij het aan je paard? En hoeveel/hoe vaak voer jij het?

Cupcake_

Re: Wie voert er nog meer Subli Energiekernmix bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:47

Ik geef dat niet, maar een andere bokker vertelde me dat ze van de Subli-etende paarden de vacht zo dof vind, dus niet mooi glanzend..
Maargoed,, weetniet of dit waar is..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:48

Het is geen brok, maar een supplement. Als brok krijgt ze Havens. De energiekernmix is een goedje dat een beetje lijkt op zemelen, en wat vettig is doordat er heel veel verschillende olieen inzitten.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:58

Ik voer het door de slobber heen nu +/- 200 gram per dag. Mijn draver staat al heel lang op rust, eerst door mijn eigen operatie nu door eigen kreupelheid. Ik ben het gaan voeren om de stijfheid een beetje tegen te gaan en haar een beetje op gewicht te krijgen. Hopelijk mogen we over een maand beginnen met trainen.

Ik ben begonnen met 50 gram per dag en ga het binnenkort verhogen tot 300 gram per dag.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:52

Ik geef het mijn haflinger van 22 jaar. Zij krijgt het om op gewicht te blijven en om een beetje te helpen bij de verharing. Vanwege haar insulineresistentie/cushing heeft ze een suiker en zetmeelarm dieet, dus subli EM is dan ideaal!

Ik ben begonnen met 50 gram per dag, nu krijgt ze 200 gram en dat wil ik binnenkort nog een beetje verhogen.

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:39

Biebz95 schreef:
Ik geef dat niet, maar een andere bokker vertelde me dat ze van de Subli-etende paarden de vacht zo dof vind, dus niet mooi glanzend..
Maargoed,, weetniet of dit waar is..

Nee, dit is onzin. Ik geef mijn paarden al jaren lang van Subli en ze hebben nog altijd een gezonde glanzende vacht! Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 02:00

Ik voer al meer dan een jaar Subli EM bij zo een 200 gr per dag in het wedstrijdseizoen. Het is goede duurenergie, goed voor de spieren en ze blijven er goed op gewicht van.