Mijn pony heeft al enkele keren op haar linkerachterbeen (op de pijp) een wond gehad. Als klein veulen is ze daar getrapt door haar moeder, wat een grote wond opleverde. Gelukkig was dat toen weer geheeld.
Daarna is ze een keer door de draad (zo'n lint, geen prikkeldraad) gesprongen (vermoeden we) en ja hoor, precies op dezelfde plek weer open. Weer geheeld etc. wat een 'mooi' litteken opleverde.
Zijn we ongeveer 2 jaar verder, gebeurt hetzelfde, op precies de zelfde plek! Het begint echt een pechbeentje te worden...
Nu heelt het (gelukkig!) steeds weer 'mooi', maar ik ben bang dat ze nu vaker dit been gaat blesseren, en dat het dadelijk erger wordt dan alleen een oppervlakkige wond.
Nu is mijn vraag; moet ik hier bescherming omheen doen? En zo ja, wat voor bescherming?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat dat dan alleen in de wei omgaat, maar gaat zoiets niet irriteren/jeuken/vervelen?
Ik heb totaal geen ervaring met (been) bescherming, en gebruik dat dus nooit (met uitzondering van reflecterende veiligheidsbandages voor op de weg, die ze overigens ontzettend irritant vind).
Ik ben al in de ruiterwinkel geweest, maar zij konden mij niet verder helpen.
Hopelijk krijg ik reacties waar ik wat mee kan!
)Het gaat me meer om het voorkomen van een nieuwe wond. Toch bedankt!