Smiddags lieten ze weten de castratie via een over de lies methode uit te voeren.
Maandag 3 maart is hij gecastreerd en smiddags belde de dierenarts dat de operatie goed verlopen was en dat Dibbes aan het bijkomen was in de stal.
Dinsdag 4 maart belde de dierenarts dat Dibbes verhoging had, 39 Graden. Ze legde me uit dat dit vaker voorkwam, dat hij waarscheinlijk een virus had opgepikt door de lage weerstand na de castratie.
Savonds ben ik naar Utrecht gegaan voor een knuffel en een appeltje.
Donderdag 6 Maart belde de dierenarts dat Dibbes nog steeds hoge koorts had 40 graden en dat ze helaas geen medicatie konden geven omdat antibiotica niet werkt tegen een virus.
Ik moest afwachten.....
Vrijdag 7 maart weer naar Utrecht gegaan voor een knuffel, een poetsbeurt en een appeltje(Zijn eetlust was goed en ook bleef hij attent)
Maar nog steeds hoge koorts pieken en een beginnende longontsteking..
Besloten dat hij naar de quarantaine afdeling moest.
Dinsdag is de longontsteking doorgezet na meerder rontgenfotos ondekte ze een abces in de longen. Antibiotica en koortsremmers gegeven.
Donderdag belde de dierenarts dat Dibbes echt behoorlijk ziek was, 40.8 graden koorts, snot van zijn longen tot zijn neus. De antibiotica en koortsremmers slaan niet aan!

Dibbes werd overgedragen aan de internist en hij kreeg een bronchoscopie en een longspoeling.
Bij de longspoeling maken ze een gaatje in de luchtpijp en spoelen ze een zoutoplossing naar binnen en de bacterien die dan naar buiten komen gaan ze onderzoeken.
Als de uitslag van de kweek binnen is( duurt ong. 3 dagen) kunnen ze de antibiotica hierop aanpassen.

Maandag en vrijdag op bezoek geweest in Utrecht.
Omdat Dibbes in quarantaine staat moest ik een speciale overal aan en rubbere laarzen.

Ondanks de hoge koorts en veel snot blijft Dibbes eten en heel attent. De dierenartsen vinden hem een echte doorzetter en Dibbes geeft niet toe dat hij ziek is.
Maandag krijg ik de uitslag van de kweek te horen en hopelijk is zijn koorts dan gedaald.
Ze denken dat dibbes doordat hij stalbacterien niet gewend is na zijn castratie een flink virus te pakken heeft gekregen en omdat zijn weerstand toen gedaald is ook nog een longontsteking, flink balen dus!
Hoop dat mijn mannetje snel weer beter wordt!

Ben heel erg blij. Ik moet nog wel een week antibiotica blijven geven en slijmoplossers.