wie heeft er ervaring met OCD en met de opereatie hiervan ??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vjenna

wie heeft er ervaring met OCD en met de opereatie hiervan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 23:23

hallo,
mijn paard heeft OCD achter aan zijn knieen nou word hij daar volgendeweek aan geopereerd maar nou ben ik benieuwt naar ervaringen van deze operatie naar het herstel en hoe ze eruitkomen etc..
hoop wat te horen......

jiehaaa

Re: wie heeft er ervaring met OCD en met de opereatie hiervan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:02

Inoterry

Re: wie heeft er ervaring met OCD en met de opereatie hiervan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:44

Mijn paard was 8 toen hij aan ocd in beide knieën geopereerd werd. Hij had voor zover mij bekend nog nooit kreupel gelopen, wat zowel de DA die mijn paard had gekeurd als de chirurg die de operatie heeft uitgevoerd erg verbaasde. Er zat 1 hele grote losse chip in zijn linkerknie. Bij de operatie waren ze die chip kwijt, terwijl hij op de foto's wel goed was te zien. Zelfs voor een leek als ik was hij overduidelijk zichtbaar. Na wat zoeken bleek de betreffende chip vast te zitten in het gewricht, dit was gebeurt bij het op zijn rug rollen voor de operatie. Als dit in de wei was gebeurt en hij was er mee gaan lopen had hij schade aan zijn gewricht gehad.

Ino is er helemaal goed uitgekomen. Wat ocd aangaat dan, hij had er een luchtweginfectie aan overgehouden wat alleen maar voorkomt bij paarden met een zwakke weerstand. Ik zag dat hij nadat ik hem had opgehaald van de kliniek wel dat hij beter op zijn achterbenen stond. Hij was nog maar een week bij mij voor de operatie en het viel mij op dat hij altijd 1 van zijn achterbenen naar voren stekend op rust had. Dat heb ik hem na de operatie niet meer zien doen.

Succes met de opertie.