Paard voelt zich niet helemaal lekker ...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Paard voelt zich niet helemaal lekker ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:49

Hey
Ja zoals de titel al zegt mijn paard voelt zich niet zo lekker ...
Deze week merkte ik al dat ze wat futloos was maar voor de rest had ze niets speciaals ...
Maar vandaag vond ik het niet meer normaal.
Ik was van plan om te rijden vandaag. Ik bracht haar naar stal & legde zoals altijd een hoop hooi in haar stal zodat ze bezig is tijdens het opzadelen ...
Ze ging naar haar hooi toe, nam een pluk hooi in haar mond, knabbelde er wat op & liet het toen terug uit haar mond vallen ...
Ik dacht 'misschien een plukje hooi dat ze niet zo lekker vind ...'
Ze nam nog een andere pluk & die liet ze ook terug uit haar mond vallen ...& zo verder ...
Dit vond ik niet normaal dus plukte ik een hand vol gras van de weide. Ik gaf haar dit & ze nam het weer in haar mond, knabbelde erop & liet het toen weer uit haar mond vallen.
Toen ging ik muesli halen & daar at ze wel van maar meer dan de helft liet ze uir haar mond vallen ...
Met een paardensnoepje net hetzelfde ...
Normaal is ze echt een lekkerbek & ze houd heel erg van eten ...En nu wou ze dus niet eten dus dat vond ik echt niet normaal.
Eerst dacht ik dat het aan haar tanden lag dus ik dacht ook meteen 'rijden zit er niet in voor vandaag want ze zal vast ook geen bit verdragen'.
Toen ben ik de wei eigenaar erbij gaan halen & die heeft in haar mond gekeken naar wondjes ofzo maar dat was het ook niet.
En even later stond ze opeens hooi & gras te eten. Ik dacht 'oh misschien zat er iets tussen haar tanden ofzo ...ik zal kijken of rijden lukt.'
Met het instappen deed ze heel moeilijk ...maar weer dacht ik dat het wel normaal was want tijdens instappen doet ze altijd een beetje moeilijk, paard heeft heel veel looplust & wil bijna altijd zo snel mogelijk aan het serieuze werk beginnen dus instappen vind ze maar saai ...
Maar toen ik na een kwartier aandraafde & overgangen reed, deed ze weer moeilijk & had ik er niets aan te zeggen & ze liep ze van de piste met me (wat ze normaal nooooit doet).
Toen wist ik het zeker ! Er is iets mis ...
Sowieso kwam de dierenarts deze week voor een papier in te vullen voor haar paspoort maar nu ga ik gelijk vragen of hij haar wil onderzoeken & ik wil ook bloed laten prikken.
Ligt het aan haar tanden, komt de tandarts ...
Maar ik had het gevoel dat het eigenlijk niet aan haar tanden lag maar dat ze haar gewoon niet lekker voelde & daarom niet wou eten. Ze was ook heel futloos & sleepte met haar achterbenen de wei door ...Ze kwam de hele tijd bij mij om aandacht vragen ...ze plakte zowat aan mij ...
Wat zou dit toch zijn ?
Ik maak me zorgen ...
Iemand een idee ?

chance

Re: Paard voelt zich niet helemaal lekker ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:53

Heb je al haar temperatuur gemeten?
Bij enorme twijfel misschien toch de dierenarts bellen en eventueel om advies vragen. Beter te vroeg als te laat bellen.

Veel paarden zijn op het moment sloom, komt voor een gedeelte door het weer , overgang van het weer.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:59

chance schreef:
Heb je al haar temperatuur gemeten?
Bij enorme twijfel misschien toch de dierenarts bellen en eventueel om advies vragen. Beter te vroeg als te laat bellen.

Veel paarden zijn op het moment sloom, komt voor een gedeelte door het weer , overgang van het weer.

Nee, ik had geen termometer bij de hand ...ik weet dat ik dat eigenlijk wel had moeten hebben ...ik zou nog zo'n ehbo-kistje moeten aanleggen ...
Maar ze voelde niet abnormaal warm aan ...

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:00

Je kunt altijd de veearts om advies vragen? Hbe je hem/haar al gebeld?

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:51

Even een update ...
Ik ben net terug van haar te gaan binnenzetten.
Ze at terug haar hooi, wortelen & slobber op ...niets meer speciaals te merken ...
Vraag me wel af wat het was ...
In elk geval komt de veearts toch nog deze week & ik ga sowieso nog bloed laten trekken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:24

misschien was ze een klein beetje koliekerig ? of heeft ze inderdaad last van haar tanden ? moeilijk te zeggen..ik zou ook de DA even laten kijken en evt bloed nalaten kijken