pony heeft dikke pees

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

pony heeft dikke pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 16:27

Hallo,

Vandaag heb ik op mijn pony gereden. Na het rijden voelde ik dat een van haar pezen dikker was (soort verdikking). De pees was ook ietjes warmer dan het andere been maar dat kan misschien door de peesbeschermers komen. Ik heb er cooling gel op gedaan en heb met haar een kwartiertje op het harde gestapt. Er hebben meerdere mensen naar gekeken en er is niets van kreupelheid of onregelmatigheid te zien. Ook is het stuk wat dikker is niet gevoelig. Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil haar het liefst niet stil laten staan. Ze is nog heel jong en moet echt elke dag haar energie kwijt.

Groetjes!

ellepel

Re: pony heeft dikke pees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:38

dierenarts vragen Knipoog

geen kreupelheid zegt helemaal niks.
de mijne stond ook met een dik been,niet kreupel maar bleek wel een fikse irritatie te zijn in het botvlies

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:42

Royality heeft daar ook last van gehad. Na het rijden koelde ik het been goed, behandelde het dan met Kampferzalf en zette een stalbandage. Na enkele weken verdween het probleem vanzelf, ze is niet kreupel geweest. Misschien wel opletten dat je niet té zwaar rijdt of veel longewerk doet (belastend voor pezen)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:17

met de pezen is t altijd opletten zelfs als ze niet kreupel loopt.
Ik zou het toch aan de DA vragen.
Iig koelen (afspuiten) en op t harde stappen.
Geen kleine voltes en geen plotselinge overgangen