Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Wel staat hij nu zonder ijzers en ik merk dat hij, sinds hij geen ijzers meer heeft, nog veel ruimer is gaan lopen en ook beter (en hij liep al erg goed
). Maar ik vermoed dat dat niet door het weghalen van de ijzers komt maar door de verandering van hoefsmid
. Hij tikte nl. toen ik hem pas had altijd met zijn achterhoeven onder tegen zijn voorhoeven aan en ik weet van verschillende andere mensen die de hoefsmid hadden die mijn paard bij zijn vorige eigenaar had, dat die ook zo liepen. Ik heb zelf een hele goede hoefsmid en na 3 keer bekappen doet hij dit dus niet meer. De ijzers zijn er overigens onderuit omdat zijn hoeven van prima kwaliteit zijn en ik momenteel toch geen wedstrijden rijd en vooral omdat hij doodsbang voor de hamer van de hoefsmid bleek te zijn toen ik hem net had gekocht... Mijn paard was trouwens klinisch helemaal oke en werd op de bemerking op de foto ook niet afgekeurd voor de sport.