Vermagerd paard, wordt niet dikker?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_kiimy

Vermagerd paard, wordt niet dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 15:48

Hey weten jullie misschien wat ik kan doen?

mijn paard is in november geoppereerd en heel hard ingevallen .. spieren kwijt van stilstaan en heel mager geworden!!
nu is het al maart en hij is nogaltij heel mager wel al trug wat spieren.. maar zijn tanden zijn net gedaan hij is ontwormt enz..+
we hebbe bloed late onderzoeke .. niks mis alleen wat vitaminen tekort maar die heeft hij een baxter weer bijgekregen..
nu hij krijgt 2 volle scheppen perfomix of strucomix van cavalor , 1 goeie volle schep maisvlokken en een berg hooi
en nog word hij niet dikker .. maar ik denk dat het is omdat hij bijna geen gras heeft .. bij vorige eigenaars had hij veel gras
weet iemand wat ik nog kan bijgeven??

xx
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 14-03-08 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

viv77

Re: =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:50

slobber, maismeel, kuilgras..dingen die aanzetten..vitaminespuit of een ander suplement kan nooit kwaad..
succes ermee..
misschien laten grazen aan de hand..

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:54

maismeel inderdaad, dat helpt goed!
Gras is eigenlijk het beste middel om een paard dik te krijgen (soms zelfs té dik). Het voorjaar komt eraan, dus probeer hem ook veel te laten grazen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:59

onbeperkt hooi.
verder weet ik niet wat een baxter is, maar 1 keer een vitaminespuit is niet genoeg. beter is langere tijd een vitaminekorrel te geven...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:51

gebruik aub een titel, beetje vaag zo.
verder wil pulp wel eens helpen en een goede meusli maar die had je al en onbeperkt hooi (ruwvoer)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:54

Wat wegen die scheppen strucomix enz?
Want ik voer pianissomo en 2 volle scheppen is nog geen kilo.
Ik zou proberen zeker aan een kilo of 2 krachtvoer te komen per dag.(gewicht van een schep even afwegen dus). Verder zoveel goed hooi als je paard wil en maismeel kan goed helpen.
En een vitaminekorrel erbij gedurende langere periode vind ik zeker ook geen slecht idee.

Marije_jiplover

Re: Vermagerd paard, wordt niet dikker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:17