Paar weken geleden heb ik voor mijn paard een setje hoefschoenen gekocht van Kavalkade omdat hij continu zijn ijzer eronderuit strapte met losgooien in de bak. Ik heb hier weken over na moeten denken omdat ze nogal prijzig zijn maar uiteindelijk toch besloten om ze te kopen omdat dit volgens zeggen de beste oplossing was voor mijn probleem. Springschoenen werkte namelijk niet en een 7 jarig paard binnenhouden, kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Nou had ik dat maar wel gedaan want ben nu veel verder van huis!
Ik heb de schoenen aan gedaan die bestemd waren voor een hoefmaat 3 tot 5. Nou mijn paard heeft hoefmaat 4 dus No problem! Moet zeggen dat ik de riempjes op het laatste gaatje net vast kreeg maar dacht nog, moet waarschijnlijk wat uitlopen en hoe strakker hoe beter. Hij heeft ze om precies te zijn nog geen 5 minuten om en zie ik al 1 hoefschoen naar boven schieten. En ja je raad het al.....precies met het stukje metaal wat aan de schoenen bevestigd is in zijn kootholte! ik ben gelijk de bak in gestierd om hem te pakken en deze rot schoenen uit te doen maar dit was helaas al te laat... Het stuk metaal had de kootholte al op twee plaatsen te pakken gehad. Maar goed verder nog niet heel veel aan de hand dacht ik, voet afgespoten met koud water en op de schaafwond wat betedinezalf gesmeerd. Tot ik na een half uurtje nog eens bij hem ging kijken en hij in het midden van zijn kootholte een behoorlijk zacht ei had gekregen en aan de rechterkant onder het schaafplek ook een behoorlijk bult had ontwikkeld. Toen dacht ik al, dit word een paar dagen een kreupel paard en dat was dan ook zo. Heb drie dagen met hem gestapt en met koud water afgespoten tot het ei weg was. De bult was toch een soort schieffel geworden en keihard! Toch ben ik hem gaan rijden waarbij hij wat stijf in zijn lijf aanvoelde. Heb wat rustig aan gedaan en anderhalve week verder hem maar weer eens goed door gepakt. Het gevolg daarvan was dat ie stokkreupel ging lopen nadat hij zich los liet in zijn lijf. Ook het ei is weer opgekomen waar ik de laatste dagen eerlijk gezegd niet meer zo op gelet had maar nu wel doordat hij weer kreupel liep. Dierenarts er deze week bij geweest maar kon nog weinig melden door de zwelling. Vandaag foto's laten maken door Edigit en nu blijkt hij een botkapselbeschadiging te hebben in zijn kootholte! 6 a 8 weken vooral boxrust, afspuiten en helinggel opsmeren waarbij het volgens D.A. wel weer helemaal goed komt.
Zijn er meer bokkers die slechte ervaringen hebben met deze beschermers?