Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Somebitch schreef:Ik weet wel een supplement waarvan de hoeven sterker worden en sneller groeien.. Dit kan je gewoon bij de boerenbond kopen.. Zit in een blauw plasticbakje met een doorzichtig dekseltje erop..
Verder heb ik mijn pony wel op ijzers laten zetten omdat zijn hoeven te kort waren. Hij liep heel gevoelig toen ook waren zijn hoeven aan het brokkelen etc. Maar zijn hoeven waren afgesleten terwijl ik er niet eens op reed. En kwam nooit op het asfalt.
De hoeven van Nicky brokkelen inderdaad ook, maar ik behandel ze regelmatig met hoefsmeer. En hoe loopt jou pony nu op ijzers? Maartje1990 schreef:Als ik het zo hoor lijkt me ijzers juist voor deze hoeven níet goed. Want zonder ijzers kan de hoef beter groeien. Misschien zou je kunnen overwegen om hoefschoenen te gebruiken? kun je ook de weg gewoon op zonder slijtage
Maar hij zegt ook dat Nicky nog niet op ijzers kan, omdat haar hoeven nog te kort zijn.. Maar dat kon bij jou pony dus wel? shanou schreef:Dat supplement heet biotine en bevorderd de groei van de hoef. Het zijn korrels die je door het voer moet geven, maar er bestaat ook een vloeibare variant. Volgens mij hebben ze het ook bij Divoza. Anders even aan je hoefsmid vragen die weten vast nog wel meer middeltjes.
Het duurt echter wel een paar maanden voor het goed werkt, ongeveer 2 á 3 geloof ik.