Een kleine 2,5 week geleden merkte ik een klein bultje op de neus van Uron, boven de bovenlip en tussen de neusgaten in.
Het was een heel klein onschuldig iets, en dacht van het zal een vet bultje zijn. Ik hield het heel goed in de gate. Vorige week heb ik de knoop door gehad nadat het toch wel wat gegroeid was. De dieren arts moest komen had ik besloten. Ik heb vorige week donderdag de dieren arts gebeld. Ze deden erg lacherig want jah een paard met een bultje op zijn neus komt natuurlijk weinig tot nauwelijks voor.
Ze vertelde mij dat die maandag toch bij mij op stal was en dat hij dan gelijk kon kijken. Zo gezegd zo gedaan.
Het bultje deed absoluut geen pijn bij Uron je kon er aan zitten en gaf er geen kick om. Uron heeft echt nog nooit wat gehad, geen enkel keer kreupel helemaal niets, in al die tijd dat ik heb al heb.
Maandag kwam de dieren arts, hij schrok wel een beetje want hij had een andere plek bedacht, maar owke. Hij keek er naar zat er aan. Een beetje voelen in zijn neus. Wat die overigens heerlijk vind.
Hij maakte zich toch wel enigszins zorgen het kon een onschuldig vet bultje zijn maar het kon net zo goed een tumor zijn
.Ik had me al op het ergste voorbereid en hij zei al het voelt eerder als een soort van tumor. Ik kreeg te horen ik toch wel voor onderzoek langs moest komen met uron
.Zo gezegd zo gedaan. Ik netjes gebeld maandag middag om half twee, en een afspraak gemaakt.
Ik kon vandaag langs komen om 10 uur. Gisteren kwam er al een weer alarm, maar op stal keek ik aan hoe de wind was, en waagde de gok om het niet echt hard woeide
. Maar gewoon rustig.Op de kliniek aangekomen, paardje uitgeladen binnen gezet begon het knetterhard te waaien, mag op me knietjes dat god me naar de kliniek liet rijden zomaar gezegd. Hij keek naar zijn neus en in eerste instantie zouden we voor een uitstrijkje langs komen.
Omdat het toch wel wat gegroeid was in 2 dagen had hij het gezegd dat het eruit moest voordat het echt wat kwaad aardigs is ed.
Prima mijn ventje werd verdoofd die kreeg zo'n block om het maar te zeggen. Hij werd suf, en het zag er zo zielig uit gewoon hangend in het halste
r. Hij stond in middels al in de opvoelbox.. Er werd in de zenuw uit einde van de neus een verdoving gespoten zodat hij niets meer voelde. Mijn hart brak wel maar ben vrij nuchter en hield me toch wel groot hoor.Het duurde een uur voordat het eruit was, ik kon over de schouder mee kijken van de dieren arts en ik vind het best interresant om eerlijk te zijn.
Eindelijk na een uur was het klaar en onder tussen had hij al gezegd dat het absoluut geen vet bult was, maar een tumor. Het was maar gelukkig een stukje van nog geen centimeter bij 1,5 centimeter dus vrij klein.
Mijn hartje brak gewoon nog verder waarom moest mijn schatje dat nou overkomen, hij heeft nog nooit wat gehad en nu dit.
Ik vind het zo zielig ik mag heel blij zijn dat ik er op tijd een arts bij heb gehaald. Hij heeft alles weg gehaald
er word nu in utrecht onderzocht wat voor soort tumor het is.
Mijn ventje hebben we aan het einde van de middag opgehaald ivm de storm en zijn suffigheids durfde ik het niet aan tussen de middag weet terug te rijden.
De terug reis ging super voorspoedig. Hij was weer blij weer bijna thuis te zijn, hij stond te hinnikken in de trailer.
Hij krijgt nu 5 dagen anti biotica, omdat er toch wel een flinke jaap in zijn arme neusje zitten. Met ongeveer 20 nietjes kunnen er minder zijn.
Zijn neusje is zo dik, en snuffelen doet toch wel zeer.
Sorry voor het verhaal maar moest het even kwijt