voeding opgroeiende paarden mbt toekomstige lich. problemen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

omaas

voeding opgroeiende paarden mbt toekomstige lich. problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 10:19

Aimee

Re: voeding opgroeiende paarden mbt toekomstige lich. problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:30

Haha!

Ik heb nog niet het hele artikel gelezen, maar dit wil ik er alvast even uitpikken:

He says years ago managers put horses on practically a starvation diet if they thought the horse had a potential OCD of the neck (which can lead to Wobbler's syndrome; a malformation of vertebrae that impinges on the spinal cord). "This is the extreme--feeding less than a maintenance ration--and they felt it decreased the incidence and severity of OCD lesions of the neck," says Baxter. "Not many people do this anymore, but instead try to follow a reasonably balanced diet so foals are growing at a moderate rate rather than a fast rate. But certain breeds and individuals are going to grow a lot faster, even on a maintenance diet, than other horses, just because that's what they are programmed to do."

Het is een veel voorkomend idee dat jonge paarden schraal gehouden moeten worden, dus minder voeren dan maintenance ration, om OCD te voorkomen.

Sonja_vR

Re: voeding opgroeiende paarden mbt toekomstige lich. problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:32

schraal houden en minder dan onderhouds rantsoen voeren zijn twee heel verschillende dingen in mijn ogen
zodra je een paard niet tegemoet komt in onderhoudsbehoefte, dan kan hij niet groeien , niet functioneren ,
schraal houden is voldoende geven voor het onderhoud + voldoende om te kunen groeien, en zorgen voor voldoende bouwstoffen, mineralen en sporen elementen
maar! zorgen dat ze niet vet worden ...
want, ondervoeding en overvoeding zijn twee problemen die uiteindelijk eenzelfde soort lichamelijke problemen tot gevolg hebben
en dta is harde skelet problemen
beide dus iets wat je ten alle tijden moet voorkomen