Gisteren haalde ik me paard uit stal omdat ik les had.
Ik pakte hem en schrok eigenlijk een beetje hij had een mond vol met schuim en zijn onderlip hing een beetje slap ( ik dacht dat ik een paard met hondsdolheid van stal haalde) ik zijn mond nagekeken of ik iets kon vinden hij heeft nog wel eens de gewoonte om op iets te gaan zuigen (pepermuntje, suikerklontje) maar hij had niets gekregen alleen om 16.00 zijn brok. Ik kon niets vinden in zijn mond en hij liet mij ook gewoon in zijn mond kijken wat ik normaal gesproken niet kan.
Me instructrice erbij gehaald en haar ff laten kijken wat zij hier van vondt, hij oogde verder wel fris en had geen verhoging.. ik heb hem uiteindelijk maar opgezadelsd en zijn mond schoongemaakt en ben ff gaan rijden om te kijken hoe hij onder het zadel was maar hij deed niks raar of anders dan anders ik heb uiteindelijk maar niet gereden omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde.
Heb hem weer afgezadeld en verzorgdt en nog een x zijn mond nagekeken nu liet hij dat al minder toe dan de eerste keer (en dit was weer me oude DJ) na grondig onderzoek zag ik dat hij in zijn onderlip een snee had zitten waarschijnlijk gebeten in de wei door een ander paard ( lopen erg te donder stralen buiten) heb hem daarna worteks en muesli geven en hij at alles gewoon op en nergens last van.
Ben later nog ff wezen kijken maar niks meer aan de hand.
Hebben jullie een idee wat dit geweest kan zijn en of dit nog een keer terug kan komen??
Of heeft iemand dit ook al eens meegemaakt.
Ps hij had slijm wat uit zijn mond liep en dit was zeker 2 a 3 cm dik geen vieze neus niet hoesten of proesten tijdens het ff gereden te hebben.