Vriendje is verhuisd, paard depressief

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Vriendje is verhuisd, paard depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:51

Twee dagen geleden is het beste vriendje van mijn paard verhuisd naar een andere stal. Gisteren was hij al wat lusteloos, had niet zo veel zin in zijn brokjes.. Vanmorgen had hij nog heel veel hooi over, en ook 's middags maar weinig hooi gegeten. Hij kijkt echt zielig uit zijn ogen, heeft geen zin meer om te spelen en te plagen.. Hij volgde me vanmorgen overal, en 's middags stond hij wat zielig in de regen voor zich uit te kijken. Hij mist dus duidelijk zijn maatje.

Ik heb vroeger cavia's gehad, en toen eentje dood ging werd de tweede ook wat depressief. We kregen toen van de DA een middeltje, dat moesten we door het drinkwater doen, en binnen een dag was hij weer de oude.
Is zoiets er ook voor paarden? Zodat hij weer wat opfleurt?
Misschien iets homeopatisch?

mariska32

Re: Vriendje is verhuisd, paard depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:06

hoi.

of er iets voor te krijgen is weet ik niet maar soms kan dit een paar weken duren.
o.a. mijn merrie,de pony van mijn vader stond voorheen bij mij gestald en dat was dikke mik tussen die twee.
heeft een paar weken geduurd voor ze een nieuw slachtoffer uitkoos.
wel komt de pony nog geregeld langs [logeerd hier nu ook] en dan is gelijk ook alles weer van ouds.
hij zal even moeten wennen,geef het tijd! Knipoog

ilseshad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:16

Hallo,
Mijn paard heeft een keer met zijn staart aan het stroomdraad vastgezeten en
was daardoor een beetje traumatisch. Toen heb ik een soort 'machisch' middeltje gekregen van
zo'n kruidenmevrouwtje zodat Shadow zijn ervaring zou vergeten. En een dag later was het nog zo ook! Ik weet niet precies hoe het heette kan het voor je navragen als je wilt?
Groetjes

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:29

geeft het de tijd. Komt uiteindelijk goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:59

Ja daar ben ik ook niet bang voor Lachen Maar ik blijf het toch vervelend vinden om hem een paar weken zo depri te zien Ach gut
Hij heeft het wel eens eerder gehad, was ie ook een aantal dagen van slag, maar met dit paard was hij echt heel close, hij heeft ook nog nooit zo weinig gegeten als nu. Ik denk een plakje hooi vandaag, normaal eet hij zeker 6 plakken.. heb hem maar wat extra muesli gegeven zodat ie wel wat voeding binnenkrijgt.. Ik zou hem dus het liefst wat druppeltjes geven ofzo, zodat hij in ieder geval weer beter gaat eten. Ben bang dat zijn weerstand daardoor achteruit gaat, wil niet dat ie me straks ziek wordt natuurlijk.

Hij staat nu de hele tijd bij de andere pony, maar die is niet echt vriendelijk. Steeds de oren in de nek, heeft nogal voedernijd, dus ik denk dat die van mij zich nu erg alleen voelt Ach gut

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:43

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn paardje. Deze stond in de opfok en had daar echt een vriendje gevonden waar hij de hele dag mee optrok. Totdat zijn vriendje naar een ander adres ging. Is zeker zo 'n drie weken van slag geweest.
Was lusteloos. Begon magerder te worden. Ondanks hij nog met 8 andere paardjes in de groep stond. Begon me al helemaal ongerust te maken.
Gelukkig heeft hij toch weer aansluiting met de rest van de groep gekregen en is hij weer helemaal de oude.

Sommige paardjes hebben dat nu eenmaal heel erg. Ik heb gemerkt dat mijn paardje zich heel erg hecht aan een paard of persoon.
Hij trekt ook heel erg naar mij toe en van anderen moet hij weinig hebben. Op zich vind ik dat wel leuk, maar het heeft ook zijn nadelen. Is gewoon het karakter van het beestje.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:46

kan je hem niet iets van bach bloesem druppels geven o.i.d. mischien krijgt ie er een beetje rust van? het kan in ieder geval geen kwaad. maar veel verstand heb ik er niet van ik wacht wel de reacties af.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:55

Idd zou ik denken aan Bach druppeltjes: Rescue Remedy, dit kun je gewoon bij een goede drogist halen, en paarden reageren super op de gewone 'mensen'-dosering. (op een broodje of in de binnenkant van zijn lip toedienen)
Zielig he? Sterkte ermee!

saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:34

Kan je niet veel aan doen, dit moet gewoon slijten. Binnenkort verbetert het contact met het andere paard omdat die automatisch toenadering zal zoeken. Al worden ze geen beste maatjes, hij staat tenminste niet alleen...
Mijn pony zijn vriendje verhuisd in augustus (zijn baasje ook Haha! ) dus ik ben reeds aan het rondkijken of ik hem een vriendje kan bezorgen. Ik vrees dat die ook in een zwart gat gaat vallen... Ach gut

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 14:22

Bedankt allemaal Lachen Ik ga vandaag eens zo'n rescue remedy halen, ik kan het altijd proberen, hoop dat het werkt!
Vanmorgen had hij nog altijd bijna geen hooi gegeten, dus hij heeft lekker wat extra muesli gehad.
Toen even geknuffeld, en toen zijn we met de trailer naar de rijbak gegaan, even wat afleiding Lachen Toen we uitstapte begon hij meteen te hinniken naar de paarden in de wei, volgens mij dacht hij dat ie zijn vriendje zag Ach gut
Eventjes rustig gelongeerd en gereden, maar hij had er niet zo veel zin in, alles rammelde door de storm, een kabaal..! maar hij reageerde er niet eens op Nagelbijten / Gniffelen
'n half uurtje (en wel een heel rondje galop Clown ) later heb ik em lekker afgezadeld en toen had hij toch wel weer wat honger, in de trailer heeft ie lekker van het hooi gegeten! Gelukkig
Ik hoop dat hij dankzij die druppeltjes dan toch wat sneller er overheen is!

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:02

Tja, het is natuurlijk geen oplossing voor zijn probleem, maar haalt misschien de scherpste randjes van zijn paardenverdriet af!
Trouwens altijd goed om die druppels in huis te hebben voor in 'noodgevallen', ook voor jezelf! Werkt echt top in geval van de zenuwen, stress of hevig verdriet, zonder dat je er sloom van wordt!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:10

Toen de lover van mijn merrie is weggegaan ...was ze eerst ook heel erg over haar toeren ...ze heeft 2 dagen lang door de wei lopen crossen om hem te zoeken ...& schreeuwen op hem dat ze deed ..het was erg zielig ...
Daarna was ze niet meer fel maar opeens wat depri ...& dat vond ik nog erger ...
Ik heb haar toen ook Bach Bloesems gegeven & Opkikker van NAF (kan je bestellen bij paardendrogist)
& dat heeft toch haar geholpen ...Een maand later had ze een nieuw vriendje ...een welsh pony.
Ze komt er niet zo goed mee overeen als met de ruin die weg gegaan is maar zo staat ze toch niet alleen. Binnenkort gaat pony ook weg omdat het meisje te groot is geworden voor de pony maar dan komt er een paard in de plaats.

Succes !
Hopelijk gaat hij zich snel wat beter voelen !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 17:10

Ja, klinkt inderdaad erg fijn die bach druppels, ik denk dat ik ze dan inderdaad wel eens vaker kan gebruiken Lachen
Hoevaak moet ik ze geven? Een of twee keer per dag? Of om de paar dagen? Heb geen idee hoelang zoiets door werkt..

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:36

Je hebt de Bach Bloesems remedies die je voor een bepaald momment moet geven bv: Bach Rescue, wanneer je weet dat je paard angst zal hebben voor iets bv: vuurwerk ofzo ...
Terwijl je de Bach Bloesems hebt die je langere tijd kunt geven. Bach Bloesems werken in op de psyche.
Het beste kan je even info opzoeken & de verschillende typen Bach Bloesems even lezen & daarna je eigen flesje afstemmen op jou paard door verschillende typen die overeen komen met jou paard te mixen in één flesje ...
Mijn moeder houd zich bezig met Bach Bloesem therapie ...dus ik heb het eigenlijk wel makkelijk ...ik moet gewoon vragen 'mama, ik zou eigenlijk wel een flesje willen voor dit of dat want mijn paardje heeft nu dit of dat ...'
Maar als ik het zo hoor van mijn moeder is het best prijzig maar het is het wel waard ! Want het werkt super !

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:09

De Bach bloesems zijn niet duur hoor als je ze door een therapeut laat maken.
Het consult is het duurste omdat je daar gauw 1-1,5 uur me bezig bent.

Je kan bijna nooit zomaar een Bach remedie voorschrijven zonder de hele situatie en het type dier te weten.

Maar als je perse wat wil kan je kiezen voor de Honeysuckle en walnut evenuteel met Star of Betlehem.

Maar gun je pony ook de tijd om afscheid te nemen en te "rouwen"

succes Marion

Bach en aromatherapeute hond en paard.