Ik zit een beetje in dubio, en wellicht hebben andere hier wel ervaring mee.
---------------------------------------------------------------
PAS OP! het is een heel verhaal
hopelijk hebben jullie zin om het te lezen.
---------------------------------------------------------------
Een aantal maanden geleden, is mijn paard onderuit gegleden met als gevolg dat hij rechts-achter niet helemaal zuiver liep.
Wij naar de kliniek. De arts constateerde lichte kreupelheid rechts-achter maar vond hem links-voor ook niet helemaal zuiver. Maar omdat we voor rechts-achter kwamen, daar op geconcentreerd. Na het verdoven van de koot, liep hij zo goed als goed. Rechts-achter op de foto gezet, en niks geks te zien. Dus zijn koot ingespoten met ontstekingsremmers.
Na 7 weken terug voor controle. Rechts-achter was verbeterd. Links-voor verslechterd. Ik constateer dit bijna niet... want ik dacht dat hij gewoon goed liep... Uit buigproef kwam een gevoelige linkerknie. Na verdoving van zijn knie liep hij volgens arts beter. Linker knie, onderbeen en hoef op de foto... niks te zien. Voor de zekerheid allebei zijn achterbenen gescand.... ook niks te zien.
Knie en rechtsachter weer ingespoten. En morgen gaan we weer terug voor controle.
In mijn ogen loopt hij goed, en voor alsnog is er niks ontdekt op de foto's. Ik heb soms het gevoel dat de arts te kieskeurig is.
Het is zo lastig, want mijn paard word gek van zo weinig doen.... en dat terwijl ik niet eens kreupelheid constateer...
Snapt iemand mij? Iemand die ook wel eens in deze situatie heeft gezeten?
Misschien tips over wat ik specifiek aan de arts zou kunnen vragen?
Alvast erg bedankt voor het lezen!