Easyboot epic en schuurplekken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Easyboot epic en schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:12

Al 2 jaar rijd ik mijn paard met hoefschoenen. Ik heb 1 paar smitjes en 1 paar cavallo simple Boots. De Cavello simple boots zijn mijn paard eigenlijk een beetje te groot. Qua hoefvorm heeft hij deze grootte nodig, maar ik moet van achteren altijd iets in de schoenen plakken, zodat de schoenen niet gaan schuiven. Ik verlies deze schoenen ook te vaak. Met de Smitjes ben ik heel tevrden, maar vaak heeft mijn paard toch last van schuurplekken, zelfs met een schapenvelletje gaat dat niet echt altijd goed. Nu heb ik gezien dat de Easyboot epic vrij zacht materiaal achter heeft en de eigenlijk schoen niet over de hoefballen gaat. Wie heeft ervaring met deze schoenen? Blijven ze goed zitten, schuren ze, is het materiaal wel stevig? Ik gebruik de schoenen vaak bij lange afstandsritten. IK zou graag jullie ervaringen willen horen!

mysa
correspondent/vertaler

Re: Easyboot epic en schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:59

Ik heb sinds kort de easyboot ranger. Heb er nog maar 1, andere was niet op voorraad, die komt waarschijnlijk morgen. De ene heb ik haar in de paddock een paar uur per dag op laten lopen omdat ze kreupel was. Ze liep er prima op, schuurde niet ,en achterkant gaat idd niet over de hoefballen. Weet niet of dit anders is dan bij de epic. Maar ik heb er dus nog niet mee gereden. Het lijken me probleemloze schoenen en heb er goede dingen over gelezen in andere topics.

Arabesk

Re: Easyboot epic en schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 22:00

Ik heb eigenlijk nog nooit klachten over schuren gehoord bij de easyboot epic of bare.