.Het paard wat ik op het moment rijd ken ik nog niet zo heel lang. Toen hij kwam stond hij rondom op ijzers, en die zijn er na een week of 2 af gegaan en hij is toen bekapt maar expres niet te kort omdat er net een nieuwe bakbodem (grove houtsnippers) gestort was. Hierna even rustig aan gedaan, en toen heeft hij 2/3 weken super gelopen! Maar nu, sinds afgelopen dinsdag loopt hij slecht. Dinsdag merkte ik iets onregelmatigheid als ik rechtsom een volte reed. Voor mijn gevoel komt dat onregelmatige uit een voorbeen. Mijn instructrice zei toen dat ik hem door moest rijden en daarna werd het wel iets beter, maar niet zo goed als dat ik van hem gewend ben.
Afgelopen vrijdag weer gereden en toen was hij ook linksom niet regelmatig, niet zo erg als rechtsom maar toch net niet helemaal lekker. Zaterdag heb ik hem aan de longe gehad omdat ik dacht dat het misschien zou kunnen komen van het nieuwe zadel, dat er sinds dinsdag op ligt. Maar hij liep net zo onregelmatig als met zadel.
Alleen buiten, op het zand, loopt hij super. Gewoon lekker ruim, zoals ik van hem gewend ben.

Nu ben ik natuurlijk al blij dat het dus in elk geval niet aan mijn paard ligt maar aan de bodem..
Alleen wat kan ik doen aan die gevoeligheid? Mijn instructrice wil het liefst dat ik hem gewoon doorrijdt: het wordt vanzelf wel minder. En buiten een klein onregelmatigheidje merk ik ook niets aan hem met rijden. Hij is gewoon lekker voorwaarts en luistert prima, loopt lekker nageeflijk.
Het is alleen puur dat ik het zelf onprettig vind dat hij niet helemaal regelmatig loopt..
Iemand hier ervaring mee? Iemand een idee waarom hij nu pas onregelmatig wordt terwijl de bodem er al een tijd ligt? Iemand suggesties over wat ik nu het beste kan doen?
)