Hallo allemaal, ik heb een haflingerruin die in Mei 2 jaar word.
Ik vertel even wat hij allemaal als voer krijgt, want ik zit te twijfelen of dat wel goed is. Voordat die bij mij kwam stond ie 24/7 op wei en kreeg alleen brood. Bij mij staat die 's nachts op stal en overdags buiten.
Ik gaf hem in het begin een halve kilo brokken 's morgens en 's avonds.. ik merkte dat die wat aangekomen was, dus ik ging minderen in brokken. Gaf hem vanaf toen nog maar 1 hand brokken. En daarbij soms wat wortels/appels/stukjes voederbieten en 's morgens en 's avonds krijgt die nog hooi.
Nou heb ik gister een zak muesli zonder haver van havens gekocht.
Nou krijgt die daar een hand van bij, bij de brokken. Eigenlijk was het niet de bedoeling dat die meer kreeg, maar ik wil eigenlijk ook niet de brokken afschaffen. Ohja, hij krijgt er ook altijd 1 sneetje brood bij (oud brood dat keihard is).
Ik zet zijn voermenu even duidelijk neer:
's Morgens: 1 hand brokken, 1 hand muesli, 1 sneetje brood, 1 grote hooinet hooi.
En 's avonds krijgt die dus hetzelfde. Soms dus nog een appel, wortel erbij of stukjes voederbiet. Als ik begin te merken dat die weer aankomt van die muesli wil ik wel iets afschaffen, denk dan de brokken. Maar zoals jullie dit zo lezen, is dit dan een goed voermenu?
Zijn schofthoogte zit trouwens tussen de 1.50/1.55m in, misschien moeten jullie dat ook weten.