Dopinglijst in de paardensport

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blacklight

Dopinglijst in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 17:26

Ik hoorde laatst weer dat er op wedstrijden tegenwoordig 2 boxen en een trailer beschikbaar moeten zijn voor dopingcontroles.
Er worden nu al schijnbaar regelmatig dopingcontroles gehouden binnen de paardensport. Ook op amateur niveau dus.

Maar wat ik me nu afvraag wat valt er allemaal onder doping????
Ik weet bijvoorbeeld dat bananen en chocolade niet toegestaan zijn bij paarden. Maar je moet zoiets toch maar net weten.
Ik kan ook nergens een lijst vinden met verboden middelen.

WendyBZ

Re: Dopinglijst in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:31

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:09

Eum een lijst kan ik je niet geven ...
Maar ik weet dat Duivelsklauw ook op de dopingslijst staat ...
Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:13

Dacht dat er laatst op de voorpagina ook nog een dopingslijst stond met duidelijk erin waar het in zit.

Docent vertelde laatst dat wilgentakken heerlijk zijn voor paarden, maar je geen kilo's moet voeren, want dan ben je geheid positief bij controle Knipoog

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:58

RianneH schreef:
Dacht dat er laatst op de voorpagina ook nog een dopingslijst stond met duidelijk erin waar het in zit.

Docent vertelde laatst dat wilgentakken heerlijk zijn voor paarden, maar je geen kilo's moet voeren, want dan ben je geheid positief bij controle Knipoog

Ja omdat wilgentakken onstekingremmend werken ...& je dan op wedstrijd kan gaan terwijl het paard bv een peesblessure heeft ...om het zo te zeggen ...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:22

Nee omdat wilgentakken asparine bevatten (weet het niet helemaal zeker of het nou wilgentakken waren) en een goed bedoelde hoeveelheid om te knabbelen, wel eens positief uit de bus kan komen.
Of bedoelde je het niet sarcastisch?

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:54

RianneH schreef:
Nee omdat wilgentakken asparine bevatten (weet het niet helemaal zeker of het nou wilgentakken waren) en een goed bedoelde hoeveelheid om te knabbelen, wel eens positief uit de bus kan komen.
Of bedoelde je het niet sarcastisch?

Ik bedoelde wat jij bedoelde Haha! Was niet zo duidelijk ...raakte niet uit mijn woorden ... Clown