Hoi hoi,
Gisteren wilde ik na een ochtendje werken en daarna nog les geven, lekker zelf even gaan rijden, toen 10 minuten daarvoor de staleigenaresse naar mij toe kwam en zei "Volgens mij is tarah niet helemaal goed." Ik dacht nou dat zal wel meevallen, want ik had donderdag gesprongen over 40 cm inuitjes... En vrijdag was ze wat stijvig, dus ik had haar lekker gelongeerd laag rond, en toen ging het vrij snel over en daarna liep ze weer kiplekker... Helaas bleek het anders te zijn..
Gisteren dacht ik toch maar even kijken, ik haar op het harde aan de longe gegooid, en in stap liep ze 5 meter goed, 5 meter slecht en ga zo maar door.. Ik voelen aan haar been, niet dik maar wel op de kogel aan de binnenkant van het linkervoorbeen helemaal warm, ook verder omhoog flink warm.. Ze reageerde door flink in elkaar te krimpen als ik er iets in kneep... Ik heb gekoeld, expres beide voorbenen, en toen was het temperatuurverschil nog duidelijker te voelen.. Lekker weer op stal gezet en aan t einde van de dag nogmaals gekoeld...
Vanochtend weer wezen kijken, ze liep naar mijn idee slechter weg, en bleef kort in de bewegingen en dan ook nog 5 meter kort, 5 meter echt niet goed enzovoort.. Het been is niet echt warm meer, maar wel iets dikkig aan de binnenkant net onder de knie... heb het weer gekoeld, en ga zo nog even voeren en weer koelen...
Wat mij de afgelopen 2 jaar is opgevallen aan mijn paard is dat ze steeds met haar linkervoorbeen onder de massa uit naar voren staat, ze ontlast hem dus... Ik dacht dat dit een aanwensel was, maar nu zie ik er toch meer in...
Ik twijfel of een ontsteking, of toch wel echt een peesblessure... 3 weken terug is de dierenarts ook geweest, ze was aan t zelfde been kreupel we hebben gezocht naar een hoefzweer maar niets gevonden, al knapte ze snel weer op...
Als t morgen nog niet verbeterd gaan we naar de dierenarts, heeft iemand enig idee wat t zou kunnen zijn??