Ik weet dat vanaf het scherm het niet echt te beoordelen is, en ik ga zeker ook de DA erbij halen als dat nodig is!
Donderdag avond ben ik voor het eerst met mn paard gaan oefenspringen.
Hij was aardig gestressd, het eerste parcours heeft hij overal wel 1 x voor stilgestaan en ook is hij een keer flink door de hindernis gegaan. Tweede parcours was foutloos, hij had ook nergens last van, alleen zweette hij flink en heb ik hem goed uitgestapt.
Zaterdagochtend was zijn achterbeen heel dik. Ik heb 20 minuten met hem aan de hand gestapt, toen was het al dunner. Nog even afgespoten en het was (bijna) weg. Hij liep dus NIET kreupel en het deed GEEN zeer, hij zette hem goed neer en ook kon hij er veel gewicht opzetten.
Ik heb aan een paar mensen gevraagd of het nog wel verstandig was om te gaan buitenrijden, zij hebben ook gekeken en zeiden dat het juist goed was. Na het buitenrijden was het helemaal niet meer dik.
Vanochtend was het weer dik, niet zo dik als zaterdagochtend maar er zat toch wel aardig wat vocht in.
Ik heb het weer afgespoten (om 9 uur en nog een keer om half 1) en met hem gestapt en daarna is hij de wei in gegaan.
Hij heeft verder nooit dikke benen, hij heeft altijd hele mooie droge benen!
Hij staat 's nachts heel wat uren op stal, ik denk ook wel dat het daardoor komt. Maar gaat dit weer over ?
Ik ga het dus sowieso in de gaten houden, maar 's ochtends zit ik op school.
Kan dit nu verder nog kwaad? Is beweging goed voor hem of juist niet?
Ik had ook wat gelezen over krachtvoer en beweging, hij krijgt idd flink wat, maar dat heeft hij ook nodig en hij krijgt ook veel beweging.
Astrid