Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mias schreef:Mijn twenter staat 24/7 buiten en krijgt onbeperkt kuil en voordroog hooi. Als ik haar naar binnen haal krijgt ze soms slobber. Dit is zeker niet regelmatig!
singasong schreef:Het zou kunnen dat de kuil en voordroog te rijk? Probeer eens hooi te geven.
Hoe lang precies heeft ze al last van die dikke benen?
Is de wei waar je paard op staat onlangs bemest?
Waarom geef je een twenter die kuil/voordroog en gras krijgt ook nog eens slobber?
dowie schreef:van te veel eiwitten en de combinatie daarvan krijgen paarden vaak dikke benen !!!! een bosje met bleekselderij geven gaat het overtollige vocht weg
singasong schreef:Gaat het over de kruising Tinker/ Arabier?
Ik zei al tegen Ellepel in een pb dat die slobber ook de druppel kan zijn die de emmer doet overlopen.
Dat ze de afvalstoffen niet kwijt kan is wel duidelijk, anders zou ze geen dikke benen hebben.
Een drainagekuur zou mss helpen.
Ik blijf er toch bij dat ze mss te veel krijgt aan voedingsstoffen en deze niet kwijt kan. Daardoor een overbelasting van lever en nieren. Mok heeft hier vaak mee te maken.
Geen voordroog meer geven ook geen graszaadhooi, alleen goed weidehooi en eventueel een mineralen/vitaminesupplement.