Lise81 schreef:Vocht in de benen is meestal in de onderbenen en vaak niet 1 been, maar iig 2 (vaak achter). Door overvulling van het lyfesysteem. Dit kan komen door verschillende ziekte en door ander rantsoen (te eiwitrijk).
Is het zijn voor of achterbeen?
Is de bult warm?
Is het paard verder attend en gezond?
Zijn er veranderingen aan het voer (kuil)?
Een bult op 1 plek is wat anders dan vocht in de benen. Bij een bult op zachte delen, denk ik snel aan een spierscheurtje. (Door trauma tijdens rollen oid) Waardoor vocht naar die bepaalde plek toe gaat, door beweging kan de zwelling verminderen - maar verminderd het trauma niet.
Dierenarts raadplegen en ik zou er voor kiezen een week alleen te stappen (aan de hand).
Hij heeft nu ook alleen een dik been aan zijn achterbeen, dus wat je bedoelt te zeggen. Heb het even schuingedrukt.
Het is dus zijn achterbeen (de bult op de knie was vandaag zo goed als weg)
De bult is niet warm.
Paard is zoals altijd, vrolijk, zeer looplustig en verder is hij ook helemaal gezond. Wat je inderdaad zegt over die eiwitten, daar is hij extreem gevoelig voor maar dat gaat de laatste jaren eigenlijk erg goed.
We zijn sinds een goede maand wel overgestapt op ander voer namelijk Pavo Condition en Pavo Nature's Best maar op allebei die zakken staat wel aangegeven dat er vrij weinig eiwit in zit, vooral in de Nature's Best!
De bult is inderdaad telkens op een zachte plek en al na een paar minuten stappen helemaal weg, ook gewoon zacht. Dus dan denk ik toch aan vocht?
Wat wil je precies zeggen met, maar verminderd het trauma niet? Dat hij er elke dag last van blijft houden?
Ik vind het zo vreemd omdat zijn gedrag net zoals altijd is en als we hem aan de longe hebben zie je niet eens wat aan van zijn benen. Ik wil het nog even aankijken, stappen is misschien niet verkeerd.
Hij staat vierkant op ijzers, zou evt. ook kunnen dat hij zich aangetikt heeft in de wei. Hij is behoorlijk maf!